Rostoucí zájem o nominování význačných manažerů, jejichž pracovní výsledky jsou motivovány marketingovou koncepcí, respektive tržní orientací obecně, stejně tak jako šíře dosažených úspěchů v různých časových dimenzích, formách a oblastech podnikání, daly podnět k tomu, aby Česká marketingová společnost udělila v rámci hodnocení přihlášených do soutěže Marketér roku 2007 mimořádně i další ocenění. Na základě podkladů hodnotitelské komise rozhodlo prezidium udělit
Zlatého delfína za významný dlouhodobý přínos v oblasti marketingové strategie panu Ing. Martinu Fouskovi, Ph.D., marketingovému řediteli BOHEMIA SEKT, a.s.
Hodnocení vycházelo z toho, že Ing. Fousek se dlouhodobě podílí na strategii společnosti, spolupracuje při prosazování nových podnikatelských možností a nových oblastí podnikání doma i v zahraničí. Podílí se na zvýšení ekonomických výsledků firmy realizací řady marketingových přístupů. Je to zejména vstřícná spotřebitelská komunikace, sledování vnímání hodnoty produktů zákazníkem, stejně tak jako zvyšování image společnosti jako silného konkurenčního partnera v daném oboru, spolu s řízením programů PR. Ve své práci uplatňuje racionální manažerský přístup, např. pokud jde o spolupráci s obchodním týmem, vyhodnocování jednotlivých projektů, analýzu vynaložených nákladů a vhodnou motivaci spolupracovníků. Jeho strategický přístup lze označit jako aktivní podporu, motivaci a prosazování inovačních výrobkových programů s cílem pozitivního vývoje výrobkového portfolia.
Zeleného eko-delfína za využití marketingového přístupu v ekologii panu Ing. Jiřímu Beranovskému, Ph.D., MBA, řediteli, odbornému konzultantovi a energetickému auditorovi EkoWATT, středisko pro obnovitelné zdroje a úspory energie.
Hodnocení vychází ze skutečnosti, že Ing. Jiří Beranovský je významným představitelem hnutí za využití obnovitelných zdrojů v energetice a propagátorem racionálních úspor energie. Jeho přínos je jak v osobní angažovanosti, tak z hlediska řízení aktivit střediska EkoWatt. Podílí se na šíření filozofie zaměřené na ochranu životního prostředí, z níž vychází řada konkrétních služeb. Tyto úkoly se daří pozitivně plnit zejména díky vlastní specifické marketingové strategii, která je založena na aktivní spolupráci s médii, publikační činnosti, využitím dalších forem marketingové komunikace, jako je účast na veletrzích a výstavách, na odborných seminářích, zajištění reklamních akcí a internetová komunikace. Jeho práce je v souladu s marketingovou koncepcí orientována na jednotlivé cílové skupiny.
-red-