Elizabeth Haas Edersheim, autorce knihy Management podle Druckera, se dostalo té jedinečné výsady, že mohla posledních šestnáct měsíců jeho života vést s Peterem Druckerem osobní rozhovory, které se také staly základem této Druckerovy „myšlenkové biografie“. Kniha zachycuje a shrnuje zásadní a nejvlivnější Druckerovy manažerské koncepce a naznačuje, jak dnes utvářejí organizační strategie a podnikatelské trendy – sleduje případy, v nichž „žijí“, příklady jejich úspěšné implementace v praxi organizací, i možnosti jejich uplatnění v podmínkách rizik a příležitostí nadcházejících desetiletí. A také připomíná, že Peter Drucker – svědek hospodářského kolapsu Evropy ve třicátých letech minulého století – nepovažoval byznys jen za nástroj vydělávání peněz; fungující, efektivně řízené a produktivní podnikové (i nepodnikové) organizace chápal jako „metodu“, která pomáhá zajistit společenskou stabilitu a demokracii.
Kniha předkládá i Druckerovy postřehy o proměnách moderního byznysu, o ekonomických změnách a trendech, z nichž mnohé sám již před desítkami let předvídal, a soustřeďuje je do pěti hlavních oblastí, v nichž moderní organizace musí „vytvářet zítřek“ (vztahy se zákazníky; systematické inovování a odvrhování, opouštění zastaralého; rozvoj dlouhodobých vztahů podnikatelské spolupráce; lidé a znalosti – získávání a rozvoj znalostních pracovníků; systematický proces rozhodování).
Mimořádná pozornost (a zvláštní kapitola knihy) je věnována nezastupitelné roli (a odpovědnosti) nejvyšších vedoucích představitelů organizací, což bylo Druckerovo celoživotní, zvlášť naléhavé téma (vždyť právě jejich efektivnost při propojování vnitřního a vnějšího prostředí organizací, které řídí, je klíčovým předpokladem efektivnosti jejich organizací!).
Elizabeth Haas Edersheim v knize rovněž přibližuje onen příslovečný Druckerův „sókratický“ styl zkoumání problémů – Peter Drucker nedává hotové odpovědi, ale klade pronikavé a podnětné otázky. Pronikavé a podnětné otázky, které podnikovým, společenským a politickým vůdcům minulých desetiletí i současnosti pomáhaly a pomáhají vnímat jejich práci z nové perspektivy.
Kniha Management podle Druckera, která jedinečným způsobem vyvažuje myšlenkovou hloubku s praktickou využitelností poznatků, je jak vyjádřením úcty k mimořádnému člověku a jeho celoživotnímu dílu, tak i jedinečnou příležitostí nahlédnout do jeho myšlenkové „dílny“ a vzít si z jeho završeného díla závěrečné poučení pro tvorbu úspěšných konkurenčních strategií a pro zajištění dlouhodobé prosperity našich organizací.
„Guru“ a zakladatel moderního managementu, vídeňský rodák Peter F. Drucker zemřel v kalifornském Claremontu v listopadu 2005, osm dnů před svými 96. narozeninami. Během své dlouhé a pozoruhodné kariéry originálního myslitele, autora a konzultanta napsal desítky knih a inspiroval nespočet podnikových i společenských a politických vůdčích osobností – patří k nim také Winston Churchill, mexický prezident Vicente Fox, zakladatel firmy Sony Akito Morita, spoluzakladatel Intelu Andy Grove, Bill Gates z Microsoftu, A. G. Lafley, šéf firmy Procter & Gamble, či někdejší šéf firmy GE a nejproslulejší manažer posledních desetiletí Jack Welch.
Elizabeth Haas Edersheim působí jako konzultantka v oblasti strategií a pracuje pro řadu velkých a významných firem a pro investory soukromého kapitálu. Před tím, než založila svou vlastní firmu New York Consulting Partners, byla jednou z prvních žen, které se staly partnerkami v poradenské firmě McKinsey & Company. Její předchozí kniha McKinsey´s Marvin Bower přibližuje pracovní život a myšlenky zakladatele firmy McKinsey & Company, jenž byl jak jejím osobním rádcem a spolupracovníkem, tak i blízkým přítelem a kolegou Dr. Druckera.
Elizabeth Haas Edersheim je autorkou řady časopiseckých a jiných publikací, jako odborná konzultantka byla Kongresem Spojených států vyzvána k předložení znaleckého posudku k otázkám průmyslové výroby a politiky. Doktorát (Ph.D.) v oboru operačního výzkumu a průmyslového inženýrství získala na Massachusettském technologickém institutu.
Kniha vyšla v nakladatelství Management Press.
váz., 165 x 235 mm, 240 str.,
doporučená cena 450 Kč, obj. číslo 0802, ISBN 978-80-7261-181-2