Pod heslem „Inovujme!“ proběhl v únoru ve všech pobočkách společnosti Henkel první celosvětový Den inovací. Jeho cílem bylo povzbudit zaměstnance k zamyšlení, jak mohou sami přispět k rozvoji celé společnosti – třeba i malým zlepšením v rámci jednoho oddělení. Zaměstnanci Henkel ČR si tento den zorganizovali do podoby skupinových diskusí. O neotřelých nápadech a podnětech k inovacím se hovořilo v rámci osmi diskusních skupin.
Každou skupinu vedl odborník firmy Henkel a zaměstnanci si mohli sami vybrat, na jaké téma budou „brainstormovat“ – zda je zajímá provoz společnosti, ekologie, promo aktivity, obaly výrobků či jednotlivé produktové řady.
„Ideální je, když každý začne přemýšlet o možných zlepšeních na vlastním hřišti, kde to nejlépe zná. Prostor pro změny a prosazování efektivnějších postupů se najde téměř kdekoli,“ uvádí Lidija Erlebachová, manažerka komunikace Henkel ČR. „Zlepšovací nápady pochopitelně vítáme v průběhu celého roku. Zavedením Dne inovací však do této iniciativy chceme vnést nějaký řád a pravidelnost. Společné přemýšlení má navíc ohromný efekt. Jednoduše víc hlav víc vymyslí,“ doplňuje s úsměvem.
Dalším krokem bude sepsání všech nápadů, které ve skupinách vznikly, a prověření možností jejich realizace.
Neustálé zdokonalování značkových výrobků i podnikatelských postupů představuje pro společnost Henkel konkurenční výhodu. O tom, že si firma cení jakýchkoli inovačních nápadů, svědčí i Cena Fritze Henkela, která je již od roku 1982 každoročně udílena týmům pracovníků, jež se podíleli na vývoji a uvedení na trh nejlepších novátorských produktů. Letošní Den inovací symbolicky připadl právě na den udílení Cen Fritze Henkela za uplynulý rok. Ocenění za rok 2007 získal Persil Gold, inovace pracího prostředku vyvinutá u příležitosti stého výročí značky Persil, vlasová kosmetika Taft Volume Power zaručující o 100 procent více objemu účesu už od kořínků vlasů a strukturální lepidla Terokal pro karosérie automobilů, využívající odolné nanočástice.
-red-