Kniha i zázrak potřebuje reklamu od Jana Césara obsahuje 5 hlavních kapitol. V první kapitole Příběh značky se autor věnuje historii značky, brand managementu, privátním značkám a výzkumu značky. Ve druhé kapitole je čtenář uveden do světa medií, hromadných sdělovacích prostředků a plánování medií. Třetí kapitola se věnuje sales promotion, instore marketingu, direkt marketingu a trade promotions. Čtvrtá kapitola vysvětluje public relation, media relation, eventům a krizové komunikaci. V poslední páté kapitole pod názvem Jak se staví kampaň, se autor soustředí na cílové skupiny, průzkumu trhu a mediální strategii.
Řekli o knize:
Během vzniku této knihy jsem v naší reklamní agentuře dával číst vybrané pasáže svým mladým kolegyním na postech account managerů. Bylo vidět, že je to svou formou i obsahem mimořádně zaujalo. A co je důležité, nebylo takřka nic, čemu by neporozuměly. Řeklo by se – kniha pro začátečníky v oboru… Jenže stejně kladné až nadšené ohlasy jsem získal i od zkušených marketingových a reklamních matadorů. Zkrátka, sázka na originalitu a kreativitu zpracování autorovi dokonale vyšla.
Ing. Radek Jaroš
Reklamní agentura Borland
Myslím, že je na trhu konečně kniha, která dokázala podat problematiku současného marketingu čtenářsky příjemnou a čtivou formou. Autor se dokázal vymanit z říše statistik, výpočtů, a teoretických ukázek, jak je známe z vysokoškolských skript, a čtivou formou představuje všechny disciplíny, které by měl současný marketingový pracovník zvládat. Velkou výhodou knihy je, že předkládané rady lze velmi snadno aplikovat v každodenní praxi. A nakonec, z mého pohledu problematiku výzkumu trhu zvládl na jedničku.
Ing. Karel Vopička
Research agentura Ultex
Pro obor marketingové komunikace je typické, že představuje fúzi mnoha jiných, zhusta velmi vzdálených oborů – a podobně i profesionálové v této branži se rekrutují z různých, mnohdy nejroztodivnějších specializací. Výsledek tomu ovšem často odpovídá. Je proto zajímavé pohlédnout na jednotlivé komunikační obory očima profesionála z jiného oboru. To udělal i Jan Cézar. Se čtenáři, odborníky i laiky, hraje otevřenou hru na to, co všechno nás možná nenapadlo, a přitom napadnout mohlo a mělo, přemýšlíme-li o jednotlivých oblastech marketingové komunikace. Někdy nás svými nápady autor doslova zaskočí – to když na chviličku zaváháme, zda je jeho nápad geniální, anebo naopak. To je ale součástí pravidel hry. Žádná myšlenka není předem zakázána, naopak – čím více pohledů, tím inspirativnější čtení.
Ing. Vladimír Bystrov
PR agentura Bison & Rose
Kniha vyšla v nakladatelství Computer Press.
Jan César: I zázrak potřebuje reklamu
pevná vazba, 208 str. plnobarevných
Datum vydání: červenec 2007
Prodejní kód: KE0458
ISBN: 978-80-251-1688-3, EAN: 978-80-251-1688-3