Průmysl

Audi A8 přináší i novou kvalitu výroby

„S náběhem nového modelu Audi A8 posune Audi laťku dosud obvyklých standardů i v oblasti vlastní produkce,“ tvrdí Dr. Jochem Heizmann, člen představenstva Audi AG zodpovědný za výrobu. Při výrobě nového Audi A8 se uplatní nejmodernější technologie zpracování hliníku nebo sofistikovaná robotizovaná pracoviště na karosářské lince.

Do modernizace závodu v Neckarsulmu investovala společnost Audi více než 300 milionů eur, výroba (tedy lakovna, montáž i karosárna) nové vlajkové lodi zaměstná na 1300 pracovníků. Asi 180 milionů eur z celkově vynaložených investic si vyžádala příprava úplně nové karosárny, kde se budou na hliníkový prostorový trám ASF montovat hliníkové karosářské panely. Při tom se uplatní celkem 156 robotů, což představuje úroveň automatizace asi 80 procent. V celé karosárně bude díky tomu pracovat pouze asi 350 zaměstnanců. Vyšší míra automatizace se projeví také ve zkrácení výrobního cyklu – výroba samotné karoserie si vyžádá o polovinu méně času než v případě předchozí generace řady Audi A8.

Při výrobě nového Audi A8 se poprvé ve výrobě automobilů uplatní technologie hybridního svařování, které kombinuje konvenční svařování laserovým paprskem s obloukovým svařováním v ochranné atmosféře inertního plynu. Hybridní svařování zlepšuje produktivitu, kvalitu i hospodárnost výroby.

Díky promyšlenému využití velkoformátových karosářských panelů se konstruktérům nového Audi A8 podařilo v porovnání s předchozím modelem snížit počet komponentů rámu ASF a karoserie z 334 na 267 částí. Například celá bočnice rámu ASF je nyní z jediného kusu. Hliníková karoserie nového Audi A8 je asi o 40 procent lehčí než kdyby byla vyrobena z konvenčních ocelových částí. „Audi A8 nové generace tak navazuje na svého předchůdce, který vnášel do segmentu luxusních limuzín zcela novou kvalitu, pokud jde o snižování hmotnosti,“ říká Dr. Jochem Heizmann.

Na konci karosářské linky upraví počítačem řízená fréza místa pro přichycení náprav a čelního modulu do přesně definovaných rozměrů. Přesné senzory zároveň detailně proměří celou karoserii a za pomoci výkonných počítačů zaručí naprosto přesnou montáž všech podvozkových komponentů.

Zákazníci mohou při objednávání nového Audi A8 vybírat z celkem patnácti různých laků. Jenom lakováním a konečným barevným „finišem“ karoserie se zabývá asi 150 pracovníků. Nalakované karoserie se pak přesouvají na montážní linku, do jejíž modernizace a rozšíření společnost Audi investovala asi 60 milionů eur. Na montážní lince pracuje osm stovek zaměstnanců. Linka finální montáže modelu Audi A8 je dlouhá více než 440 metrů a je rozdělena na 74 šestimetrových úseků, které ohraničují jednotlivé operace.

Výrobní cyklus od zahájení prací na novém voze Audi A8 do jeho sjetí z výrobní linky trvá sedm dnů, což je o jeden den méně než u modelů předchozí generace. Výroba bude v závodě v Neckarsulmu probíhat ve dvousměnném provozu, výrobní kapacita je připravena na produkci 100 vozů denně. Vedení automobilky Audi počítá s výrobu asi 20 000 vozů Audi A8 ročně.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!