Knihy

10 zlatých pravidel překonávání nejčastějších komunikačních bariér

Verbální komunikace byla, je i bude nejefektivnějším nástrojem vytváření mezilidských vztahů. Pokud si nerozumíte s lidmi, nemůžete vybudovat ani výkonný pracovní tým, ani vás nepřijme komunita, v níž žijete. Nová kniha I. Bureše (a Vlasty Lopuchovské) z populární ediční řady „Zlatá pravidla…“ se věnuje zákonitostem, pravidlům a technikám verbální komunikace a jejich aplikaci opět demonstruje na desítkách praktických příkladů. Podtitul knihy 10 zlatých pravidel překonávání nejčastějších komunikačních bariér úspěšných autorů a poradců Ivana Bureše a Vlasty Lopuchovské by mohl znít „Pravé slovo na pravém místě a v pravý čas dokáže divy“.

Slova, která chce mluvčí někomu sdělit, jsou výsledkem čtyř funkcí našeho vědomí – vnímání, myšlení, cítění a intuice. Na straně posluchače pak tyto funkce vyvolávají jeho reakci na to, co je mu sdělováno. Pokud je výsledkem působení těchto funkcí ve vědomí účastníků rozhovoru taková verbální komunikace, která je sémanticky koherentní neboli obsahově srozumitelná a syntakticky kohezivní, tj. slova jsou řazena podle všeobecně platných pravidel, potom existuje reálná šance, že se účastníci rozhovoru nejen dorozumějí, ale že se také shodnou. Pokud tomu tak není, znamená to, že zmíněné čtyři funkce vztyčily v jejich vědomí komunikační bariéry, které brání mluvčímu v tom, aby jeho verbální projev splňoval dvě výše uvedená kritéria, a posluchači v tom, aby sdělení mluvčího dokázal dešifrovat. V takové situaci je shoda obou aktérů dialogu prakticky nemožná.

Komunikačních bariér je šest:

  • ne vždy říkáme to, co si myslíme;
  • co je řečeno, nemusí být vždy slyšeno;
  • slyšenému nemusí být vždy porozuměno;
  • rozumět neznamená vždy chápat a ztotožnit se;
  • myšlenka, kterou všichni pochopili, nemusí být vždy uvedena v život;
  • to, co je uvedeno v život, se nemusí vždy stát zažitou rutinou.

    Kniha obsahuje 32 příkladů a trochu nezbytné teorie, jejichž účelem je čtenáři ukázat, jak dodržováním 10 „zlatých“ pravidel lze tyto komunikační bariéry překonat, tj. jak volit ta pravá slova na pravém místě a v pravý čas. Příklady nejsou uměle konstruovány, naopak vycházejí z dlouholeté odborné praxe obou autorů, takže je vskutku psal sám život. Jsou tedy živou ukázkou toho, jak vhodné slovo dokáže nejen přesvědčit, ale také pohnout posluchače k činu mnohem efektivněji než prázdné fráze, zmatené věty nebo mocenský diktát. Trocha teorie pak ukotvuje pravidla do racionálního rámce. Čtenář bude překvapen, jak jejich dodržováním zvýší přesvědčivost a efektivnost svého verbálního projevu.
    Proces volby pravých slov na pravém místě a v pravý čas se mu promění z namáhavého tápání v radostnou hru.

    Ivan Bureš je známým a vyhledávaným marketingovým specialistou, který své zkušenosti sbíral dvacet let na náročných trzích Spojených států a Kanady, na Dálném východě a v řadě západoevropských zemí. Pravidelně přednáší prodejcům po celé České republice (jeho semináře navštívilo za posledních deset let přes třicet tisíc manažerů) a poradensky spolupracuje s firmami místního, regionálního a celostátního významu. Je úspěšným autorem téměř desítky praktických publikací o prodeji a marketingu a patří ke kmenovým autorům nakladatelství Management Press, jeho knihy vyšly rovněž v Rusku (SNS) a v Polsku. Bohaté zkušenosti, které do svých knih ukládá, jsou pro prodejní a marketingové manažery nejen velkou inspirací, ale i vydatným zdrojem životního elánu a nové energie pro boj s konkurencí.

    Vlasta A. Lopuchovská – překladatelka, tlumočnice, vysokoškolská učitelka a školitelka pedagogů, autorka a spoluautorka deseti publikací zaměřených většinou na výuku německého jazyka – se v poslední době věnuje pragmatické lingvistice, lingvistické a nelingvistické analýze mluveného a psaného jazyka a poradenství v oboru komunikace (rozbor měření a optimalizace komunikačních projevů) v podnikové sféře. Publikuje rovněž ve Spolkové republice Německo.

    Kniha vyšla v nakladatelství Management Press.

    brož., 145 x 205 mm, 172 str.,
    doporučená cena 260 Kč, obj. číslo 0712, ISBN 978-80-7261-166-9

  • Čtěte také

    Žaluzie, rolety, markýzy
    Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!