Výsledky obchodního panelu společnosti GfK Praha, mapujícího český trh se spotřební elektronikou, ukazují, jak spuštění digitálního vysílání na území České republiky zahýbalo trhem. Celkový počet dosud prodaných set-top-boxů v ČR do srpna 2007 odhadují analytici z GfK na 289 000 kusů. K tomu je třeba přičíst ještě dalších 68 000 přístrojů s integrovaným digitálním tunerem. Více než polovina těchto přijímačů digitálního signálu byla prodána během prvních sedmi měsíců letošního roku.
GfK monitoruje prodej samostatně stojících set-top-boxů, jejichž prodej výrazně dominuje. Na druhém místě pomyslného žebříčku zákaznické popularity se umístily televizory s vestavěným přijímačem digitálního vysílání, jejichž prodej oproti loňskému roku narostl více než desetinásobně. Třetím nejpořizovanějším zařízením se staly DVD přehrávače s integrovaným přijímačem, jejichž komerční úspěšnost se v meziročním srovnání zvýšila více než dvacetkrát. Dále GfK sleduje situaci na trhu satelitních kompletů (set-top-box a parabola), které se na celkovém prodeji podílejí nejmenší měrou.
Co se tržních podílů jednotlivých segmentů týče, nejvýraznější změna nastala na trhu samostatných set-top-boxů, jejichž drtivý podíl z roku 2006 (93 % trhu) se snížil na 58 %. Ke snížení podílu tohoto segmentu došlo v důsledku výrazného nárůstu odbytu televizorů schopných přijímat digitální vysílání bez přídavného zařízení, jejichž podíl vzrostl z 5 % v loňském roce na 27 % v prvním pololetí 2007. Vyšší odbyt těchto televizorů byl podpořen zejména znatelným poklesem jejich ceny, neboť v roce 2006 musel zákazník za takový LCD nebo plasma televizor zaplatit více než 41 000 Kč a v letošním roce už pouze necelých 27 000 Kč. Snížení ceny provázel i trh samostatně stojících set-top-boxů.
Měsícem, který byl z hlediska poptávky po různých druzích digitálních přijímačů nejintenzivnější, se stal srpen 2007. Hlavní příčinou tohoto vývoje je postupné vypínání analogového vysílání a přechod na digitální signál v některých regionech. Prvním regionem, kde bylo zcela zastaveno analogové šíření signálu je Domažlicko. Nejvyšší prodejnost v tomto regionu vykázaly samostatné set-top-boxy (tvoří zde více než 80 % trhu), které i v meziročním srovnání zaznamenaly největší boom (z 635 prodaných kusů v první polovině roku 2006 se prodej vyšplhal až na 8 044 prodaných kusů v období od ledna do srpna 2007, přičemž téměř 5 000 kusů si spotřebitelé domů odnesli až v srpnu). Ostatní produktové segmenty se pohybují pouze na úrovni několika set prodaných kusů, ovšem i tak se v meziročním srovnáním opět jedná o mnohonásobný nárůst.
Dalším krajem, který letos nově spustil digitální vysílání, se stalo Ústecko. Zde se ovšem stále ještě vysílá i analogově, takže je poptávka po digitálních přijímačích rovnoměrněji rozložená. Srpnové prodeje sice také vyčnívají (asi čtvrtina z celkově prodaných kusů v prvním pololetí 2007), ovšem ne tak výrazně jako v domažlickém kraji. Relativně větší zájem projevili Severočeši o televize s integrovaným přijímačem, jejichž podíl na trhu se v tomto regionu pohybuje kolem 12 %.