Bohaté thajské ženy dbají o svůj sociální status, nechávají se ovlivňovat názory svých rodičů a téměř polovina se považuje za osobu, která rozhoduje o rodinných financí. To vyplývá z výzkumu agentury Synovate Thajsko.
Zpráva nazvaná „Bohaté thajské ženy“ obsahuje výsledky studie Media Atlas agentury Synovate. Ta zkoumala 460 majetných žen nad 15 let žijících ve větším Bangkoku od dubna 2006 do března 2007. Bohaté ženy v Thajsku zabírají 20% celkové populace velkého Bangkoku. Ženy pocházejí z domácností, které vydělávají 50 000 THB nebo více měsíčně.
Steven Britton, generální ředitel thajské pobočky Synovate, který zprávu nazývá strategickým průvodcem pro marketéry, řekl, že zpráva byla navržena tak, aby pomohla marketérům, zadavatelům reklamy a media plannerům lépe porozumět mobilní a finanční nezávislosti thajských žen.
„Bohaté thajské ženy jsou vitálním segmentem pro spojení s marketéry, jelikož mají zdravé příjmy a přebírají více a více kontroly nad všemi aspekty života svých rodin, a to od toho kde žijí, co si kupují až po to, jak získávají své informace,“ řekl Britton.
„Když přijde na kontrolování rodinných výdajů, 44% všech bohatých thajských žen se považuje za hlavní osobu, která rozhoduje o financích. U bohatých čtyřicátnic se toto číslo zvýšilo dokonce na dvě třetiny.“
Při zkoumání jejich návyků týkajících se spoření a půjčování si, bylo zjištěno, že bohaté Thajky jsou pozoruhodně rozumné(savvy). Více než 70% všech žen a to všech věkových kategorií průběžně spoří a raději si půjčuje peníze od rodinných příslušníků než od finančních institucí.
Navzdory jejich rostoucí kontrole a větší finanční nezávislosti, zpráva Synovate také odhalila, že bohaté thajské ženy začínají plánovat svoje finanční důchodové zajištění ve svých třiceti a čtyřiceti letech, což je v protikladu k západním společnostem, které podporují důchodové plány již v mladém věku.
„Bez adekvátního finančního plánování by mohlo být mnoho mladých bohatých žen v pozdějších letech překvapeno,“ dodal Britton.
Zpráva Synovate „Bohaté thajské ženy“ také odhaluje vlastnictví kreditních karet. Více než polovina (51%) žen všech věkových skupin ještě nevlastní kreditní kartu .
„Synovate také objevil, že bohaté thajské ženy kolem třiceti let, které vlastní kreditní kartu utrácejí průměrně přes 16200 THB měsíčně, což je působivé číslo pro jednotlivce,“ řekl Britton.
„Jak je vidět, Thajsko skýtá velké příležitosti pro finanční instituce, které se zaměřují na bohaté thajské ženy. Finanční instituce by jim měly poskytnout více informací a větší přístup k plánování služeb a také zvýšit propagaci kreditních karet,“ dodal.
Zpráva Synovate zdůrazňuje místní a satelitní televizní sledovanost, zvyky četnosti místních tištěných médií a užívání internetu napříč vyšším příjmovém sektorem. Zpráva založená na Media Atlas poskytuje pohledy na to, co bohaté spotřebitelky sledují a čtou a jak získávají informace pro svá nákupní rozhodnutí.
„Když chtějí být informovány čtou noviny a časopisy a to celé tři čtvrtiny dotázaných žen. 79% jich otevřeně přiznává, že čtení novin a časopisů je jednou z jejich oblíbených kratochvílí,“ řekl Britton.
55% těchto žen má doma přístup na internet. 63% uvádí surfování po internetu jako zábavu pro volný čas. To ilustruje, že bohaté thajské ženy jsou otevřené světu a aktivně hledají informace o nových produktech a službách.
– red –