Marketing

Chytré vizitky v komunikaci a marketingové komunikaci E2A a A2E

Většina podnikatelů používajících v relačním „chytrém marketingu“ ale také spotřebitelů, řídících se při svém nákupním chování i rozhodování tzv. „Chytrým spotřebitelským chováním“ si již zvykla na termín chytrá vizitka a na její roli v každodenním uspěchaném životě. Chytrá vizitka se tak stala efektivním, levným, účelným, účinným a úsporným nástrojem jak marketingové komunikace tak i postupně komunikace v režimu komunikační typologie B2C ( producent – spotřebitel), C2B (spotřebitel – producent), B2B (producent dodavatel subproduktů – finální producent) a dokonce i B2E ( producent – zaměstnanec) a E2B (zaměstnanec – producent hodnot), kde B znamená – Business firm, C představuje zákazníka -Customers a E zaměstnance – Employement.

Většina podnikatelů používajících v relačním „chytrém marketingu“ ale také spotřebitelů, řídících se při svém nákupním chování i rozhodování tzv. „Chytrým spotřebitelským chováním“ si již zvykla na termín chytrá vizitka (Čichovský, 2005) a na její roli v každodenním uspěchaném životě. Chytrá vizitka (Madacký, 2003) se tak stala efektivním, levným, účelným, účinným a úsporným nástrojem jak marketingové komunikace tak i postupně komunikace v režimu komunikační typologie B2C ( producent – spotřebitel), C2B (spotřebitel – producent), B2B (producent dodavatel subproduktů – finální producent) a dokonce i B2E ( producent – zaměstnanec) a E2B (zaměstnanec – producent hodnot), kde B znamená – Business firm, C představuje zákazníka -Customers a E zaměstnance – Employement.

V komunikační typologii EU (Čichovský, Kašík, 2004) se však doposud málo kdo zajímá o komunikaci mezi autoritami – A, tj. úřady státní správy, municipalitami všech stupňů, ministerstvy, policií, nemocnicemi, aj. institucemi s ostatními složkami komunikační matice, tj. B,C, E, jako by tato komunikace byla jen ve vzduchu, a přitom tato komunikace řídící se logicky marketingovou filosofií tvorby hodnot , kde informace má svou hodnotu a cenu, je velmi významných prvkem komunikačního prostředí. Teprve elektronická komunikace zaváděná v letech 2007 až 2008 do prostředí státní správy Ministerstvem vnitra jako nástroj komunikace úřadů mezi sebou (A2A), úřadů s občanem (A2E, A2C) a občana s úřady (C2A, E2A) a dokonce úřadů s producenty hodnot A2B a producentů s úřady B2A, jako by hledala a nacházela komunikační modely a zejména „Chytré modely“ vzájemné komunikace na marketingové úrovni řídící se zejména pravidlem, že ten kdo hledá informace chytře, tyto informace včas a v potřebném rozsahu chytře najde.

Informační kiosky, terminály na místních zastupitelstvech a později i více jak 2600 terminálů na poštách se stane základem informační sítě na internetu pro občany a jejich kontakt s autoritami (A). Zamýšlel se však někdo nad tím, jak si občan uchová kontaktní informace a potřebné informace po té, co je na terminálu nebo na informačním kiosku získá…(?), nebo bude muset si je otrocky jako „za krále klacka“ tužkou poznamenat na papír, do diáře a opak hledat až jednou je bude potřebovat zase znovu a znovu…

A právě v tomto momentu se do hry dostává chytrá vizitka v celé své kráse, která se stává nástrojem potenciální zpětné vazby, jednoduché archivace a tím i možné následné reversibilní komunikace C2A, E2A podle příkladu osvědčeného již z komunikace C2B, E2B atd. Chytrá vizitka, je elektronickým formátem, který má na svých webových stránkách každá „ chytrá autorita“ komunikující s využitím marketingové komunikační filosofie a tím dává zájemci o informace (E,C) možnost jednak si vizitku stáhnout do komunikačního kiosku a terminálu a zde ve formátu třeba papírové vizitky vytisknout a nebo poslat do svého počítače někde doma…Tím, že elektronická vizitka je vždy doprovázena možností zdarma si stáhnout svůj vizitkář na elektronické vizitky a v něm si třídit…. Pak jde o potenciál jako hrom.

Vždyť elektronická vizitka může být využita pro archivaci adresy, kontaktu a úředních hodin autority a konkrétní osoby, ale také může být formátem potvrzujícím, že dokument nebo žádost o nějakou službu u autority (A) byla přijata, vyřízena, zaregistrována a tak má zájemce potvrzení, že něco udělal nebo mu bylo povoleno, či zamítnuto.. Chytrá vizitka může také být formátem, na kterém si občan uchová získané PSČ, webovou adresu, telefonní číslo a adresu nejbližší služebny policie, nemocnice, odborných lékařů, nebo dokonce seznam služeb institucí aj. K tomu lze využít např. těchto typů chytrých vizitek: 1/ Chytré vizitky s fotografiemi (tvář se pamatuje snadněji než písemná informace), 2/chytré vizitky telefonních spojů, dopravních prostředků a jejich jízdních řádů, 3/ chytré vizitky s vyhledávacím polem (do pole je možné si příjemcem informace současně poznamenat elektronicky stěžejní informace v daném čase), 4/ chytré vizitky s mapou sídla autority, 5/ Chytré vizitky typu Rub – líc, kde je možné využít obě strany vizitky jako u papírové, 6/ chytré vizitky v jazykové mutaci ( zejména pro cizince je možnost stáhnout si text v různém jazyce kterému rozumí, což je v EU již standardem), 7/ chytré vizitky jako nositel komunikačních soutěží a anket nebo průzkumů a výzkumů, 8/ chytré vizitky bonusů pro komunikátora ze strany autorit.

Pozorný čtenář jistě najde i další možnosti využití chytrých vizitek. Jde jen teď o to, aby projektanti komunikačních nástrojů mysleli na to, že jeden z českých komunikačních nástrojů – chytré vizitky, by bylo možné důsledně a efektivně využít jako velmi progresivní komunikační formát ve státní správě a občany. A jestliže si uvědomíte, kolik papíru by se ušetřilo a tím stromů a jak by vzrostlo ekologické myšlení, kdyby jen tisíce telefonních seznamů zmizely z výroby nahradily je chytré vizitky občanů, institucí a firem, stejně jako seznam Evropské databanky firem, produktových nebo profesních asociací aj. A tímto krokem by komunikace i marketingová komunikace a reklamní komunikace dostaly novou dimenzi prostředí, kdy binární komunikace reprezentující např. v A2C číslovkou 2 by byla nahrazena multidimenzionální komunikací v rovině AnC, AnE, CnA, EnA, BnA, AnB aj. v environmentálním, sociálním a ekologickém prostředí.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!