Přední módní společnost Springfield, která je součástí španělské skupiny Cortefiel Group, kam patří mimo jiné také značky women’secret anebo Douglas síť parfumerií, chystá v roce 2008 atakovat trh módy v České republice.
Značka Springfield, která se zaměřuje především na současnou pánskou městskou módu, již na českém trhu působí – obchod s výhradně pánskou kolekcí je umístěn v Metropoli Zličín. Plány do roku 2008 jsou velmi sebevědomé. Spriengfield plánuje v průběhu roku otevřít několik nových provozoven na lukrativních místech v Praze a představení dámské kolekce. Již současná provozovna je koncipována zcela odlišným způsobem než ty předešlé. Koncept prodejních míst je postaven na hře světla a tmy. Pracuje s cihlovým pozadím, interiér vypadá nenuceně a příjemně.
Monika Urbanová, mediální zástupce společnosti, o vizy pro rok 2008 říká:„V České republice máme velké plány. Postupně začneme budovat síť značkových obchodů, které se objeví nejen v nákupních centrech, ale i v centru Prahy. Rok 2008 je pro nás ve znamení přípravy příchodu dámské kolekce na český trh , přípravy imagové kampaně a hledání tváře pro značku Spriengfield.“
Oblečení této značky se vyznačuje určitou lehkostí, uvolněností a kvalitou. Je vhodné pro muže, kteří aktivně žijí – milují společnost, hudbu, nové technologie, rádi sportují, setkávají se s přáteli, ale zároveň usilují o určité postavení ve společnosti, budování kariéry, apod. Nejsou však posedlí nejnovější módou, nemění oblečení každou sezónu. Jediné, co vyžadují je kvalitní a pohodlné oblečení, ve kterém se musí cítit dobře. „Pánové si v prodejně pochvalují, že mají svůj vlastní obchod, ve kterém mohou nakupovat bez žen. Jak mi řekl jeden z nich, nehrozí jim dlouhé fronty před zkušebními kabinkami a to vidí jako velmi pozitivní,“ říká s úsměvem Monika Urbanová.
Společnost je známá především tím, že klade velký důraz na kvalitu oblečení, osobitost a pohodlný styl. Značka se sice zrodila ve Španělsku, má však v sobě globální rysy: je jednoduchá, dostupná, pozitivní a má přitom „šmrnc“. Možná proto úspěšně konkuruje na světovém trhu dalšímu španělskému módnímu gigantu, společnosti ZARA (ta patří do skupiny Inditex Group, kde je kromě ní například také značka Bershka nebo Pull&Bear). Jistý rozdíl je však v cílové skupině, na kterou se zaměřuje ve Španělsku a v České republice. „Ve Španělsku se zaměřujeme na věkovou skupinu mladých mužů 23-28 let, v České republice se pokoušíme oslovit stejnou cílovou skupinu, ale móda Springfieldu je vhodná např. pro muže ve věku 30-35 let. V obou zemích však nabízíme zajímavé ceny (střední třída s vysokou kvalitou). Oblíbená jsou hlavně trička,“ doplňuje Monika Urbanová.
O design, výrobu a prodej se ve Springfieldu stará více než 1 000 zaměstnanců. Průzkumy spokojenosti zákazníků potvrzují, že svou práci dělají dobře. Velmi účinným a již ověřeným komunikačním kanálem jsou webové stránky. Interaktivním způsobem umožňují zákazníkovi nahlédnout do kuchyně této značky, po zaregistrování komunikovat s konkrétními lidmi z SPF, prohlédnout si nejnovější kolekce a přitom poslouchat pohodovou hudbu…
– red –