Přední asijský časopis Media, který přináší poslední informace ze světa médií, reklamy a marketingu zveřejnil spolu s Asian Integrated Media Limited poradenskou společností zabývající se značkou a výzkumnou agenturou Synovate www.synovate.com, výsledky každoročně pořádaného výzkumu Asia’s Top 1000 Brands pro rok 2007.
Výkonný ředitel Asian Integrated Media a spolu-sponzor průzkumu Peter Jeffery řekl, že AIM byla potěšena, protože tento průzkum upevnil její pozici přední společnosti pro monitoring zdraví značek na asijském trhu.
„Pořádáme již čtvrtý ročník této studie nazvané ‘Top 1000 značek Asie’. ‚Top 1000 značek‘ neustále zdůrazňuje lokální a globální značky, které jsou schopné prolomit a odlišit se od ostatních.“
Tim Waldron, generální ředitel Haymarket Media Aisa a vydavatel časopisu Media, řekl, že časopis je pyšný na to, že spolufinancoval průzkum a považuje ho jako službu svým čtenářům.
„Studie poskytuje informace, které společnosti potřebují k odhadu regionálních marketingových trendů“. Top 1000 značek je poklonou marketingovým týmům, které nalezli správný recept ve správnou chvíli, jak dostat svůj výrobek nebo službu pod kůži (do srdcí a myslí) asijských zákazníků“, řekl Waldron.
Craig Harvey, ředitel mediálního výzkumu Synovate pro oblast Asie a Pacifiku, řekl, že agentura Synovate byla potěšena pokračující spoluprací s Asian Integrated Media a časopisem Media na takovéto rozsáhlé a odhalující studii.
„Studie představuje solidní a věrohodný průzkum veřejného mínění zaměřený na nejlepší asijské značky. Představení jmen značek, které dosáhli takového postavení, přináší marketérům, kreativcům a reklamním agenturám vodítko ke značkám, které souzní s asijskými spotřebiteli,“ řekl Harvey.
Kompletní seznam Top 1000 značek, spolu s komentáři expertů, vyšel dne 24.srpna 2007 v Brand Portfolio Asia’s Top 1000 Brands, který je distribuován předplatitelům časopisu Media.
Seznam Top 1000 značek Asie je založen na vlastním výzkumu provedeném agenturou Synovate pro Asian Integrated Media ve spojení s časopisem Media. Do čtvrtého kola výzkumu bylo zahrnuto devět zemí– Čína, Hong Kong, Tchaj-wan, Filipíny, Thajsko, Malajsie, Singapur, Indie a Indonésie.
Výzkumu se účastnili respondenti ve věku 15-64 let. Velikost vzorku činila 500 lidí na jednotlivou zemi, vyjma Číny a Indie, kde byl vzorek 750lidí napříč třemi a čtyřmi největšími městy.
Na co se Synovate ptal?
Byly položeny dvě otázky určující nejlepší značky v každé z jednotlivých kategorií zahrnutých ve výzkumu.
„Když si představíte (výrobek / službu / kategorii), jaká “nejlepší” značka Vás napadne jako první? Pojmem “nejlepší” se myslí značka, které nejvíce věříte nebo značka mající nejlepší pověst jako (výrobek / služba / kategorie).”
“Bez ohledu na značku, kterou jste právě zmínil(a), jakou značku považujete za druhou nejlepší jako (výrobek / službu / kategorii)?”
Co studie zahrnovala?
Agentura Synovate pokryla 12 hlavních kategorií produktů a služeb: alkohol a cigarety, finanční služby, auto-moto, zdraví, jídlo, pití, fotoaparáty a elektroniku, osobní / obchodní vybavení a služby, telekomunikace, dětské výrobky a produkty do domácnosti, toaletní potřeby a kosmetiku. Celkem bylo zahrnuto v této studii 84podkategorií.
Výsledky
Výsledky byly posuzovány vzhledem k populačním proporcím každé země zařazené do studie, aby bylo možno poskytnut reprezentativní vzorek společnosti.
Značky s nejvyššími procenty hlasů jsou řazeny sestupně, dané kategorii vždy vévodí nejoblíbenější značka.
Při sestavování Top 1000 seznamu, Synovate sčítala čisté hlasy pro každou určitou značku, přičemž od každého respondenta započetla pouze jeden hlas dané značce. Nespočet z nich se totiž objevil v několika podkategoriích.
Výsledky
Pořadí |
Značka |
1 |
Nokia |
2 |
Sony |
3 |
Colgate |
4 |
Coca-Cola |
5 |
Panasonic |
6 |
Honda |
7 |
7-Eleven |
8 |
Samsung |
9 |
Nestlé |
10 |
Adidas |
11 |
Yahoo! |
12 |
Nike |
13 |
Nescafe |
14 |
Canon |
15 |
Starbucks |
16 |
Sony Ericsson |
17 |
Pampers |
18 |
|
19 |
Darlie |
20 |
Pepsi |