Maloobchodní trh prochází v globálním i národním měřítku další etapou konsolidace. Velké obchodní řetězce hrají ještě důležitější roli a bez spolupráce s nimi se mohou výrobci na trhu jen ztěží prosadit. Současně s tím roste váha konečných zákazníků – nakupujících. Na vysoce konkurenčním trhu přebírají řízení a rozhodují o úspěchu či pádu výrobků i prodejen.
Category management, filozofie podnikání na obchodním trhu založená na spolupráci obchodu a dodavatelů za účelem lepšího uspokojení spotřebitelů, proto rozhodně neztrácí smysl. Radikální změny na straně obchodních firem, související s akvizicemi a odchodem některých dříve významných hráčů, nicméně category management často velmi komplikují až znemožňují. Řada výrobních i obchodních firem si proto klade otázku, jak dál. Ambicí konference Category Management 2007, konané dne 21.11.2007 v Top Hotelu Praha je přispět k zodpovězení této otázky za pomoci expertních vystoupení, případových studií i panelové diskuse.
Klíčovým řečníkem konference bude Dr. Stephen Needel, Managing Partner společnosti Advanced Simulation. Na příkladech z vysoce rozvinutého severoamerického trhu představí pragmatický přístup ke category managementu, založený na vysoce efektivním řešení dílčích problémů a využívání reálných krátkodobých tržních příležitostí. Obdobně laděna budou i vystoupení Aholdu a 2 klíčových dodavatelů – Pražských pivovarů a Kofoly. Zaměří se to, jak lze využít znalostí chování zákazníků na prodejně pro optimalizaci merchandisingu a in-store promotions a jak využít tyto poznatky na prodejně a v různých útvarech společnosti. Rovněž navazující panelová diskuse bude řešit vysoce praktické otázky každodenního category managementu. I přes velmi jasné zacílení konference na pragmatická řešení se nepochybně podaří navázat na předchozích 5 velmi úspěšných ročníků, dále posunout diskusi o teoretických a filozofických aspektech a vyjasnit otázku další perspektivy category managementu na českém a středo- /východoevropském trhu.
– red –