Agentura pro výzkum trhu Synovate, zveřejnila výsledky prvního průzkum Synovate PAX, který probíhal na palubách letadel. Synovate zkoumal čtenost sedmi hlavních palubních časopisů napříč pěti klíčovými trhy v Asii. Tento průzkum poskytuje komplexní data o spotřebním chování pasažérů za letu.
Synovate PAX zahrnoval mediální spotřebu, vlastnictví výrobků a služeb, úmysl nakupovat, životní styl a postoje majetných Asiatů. Nyní zkoumá také čtenost palubních časopisů, návyky týkající se zábavy a nákupní chování v Duty free shopech.
Craig Harvey, ředitel mediálního výzkumu Synovate pro oblast Asie a Pacifiku, řekl, že nové výsledky poskytují marketérům, zadavatelům, media plannerům a inzerentům přesné měření síly palubních časopisů a zábavy na palubách letadel, stejně tak jako pochopení asijského publika právě při jejich cestě letadlem.
„Ačkoli průmysl vždy předpokládal, že palubní časopisy mají jakousi upoutávající sílu, průzkum Synovate PAX nyní nabízí důkazné informace, které umožní agenturám a marketérům plánovat své kampaně v těchto titulech ještě efektivněji“, řekl Craig Harvey.
Průzkum ukazuje zdravou čtenost palubních časopisů napříč všemi pěti zkoumanými trhy s více než 20% respondentů, kteří cestovali za poslední rok alespoň jednou letadlem a za poslední měsíc četli jeden nebo více palubních časopisů. 26,6% obchodních cestujících , četlo za poslední měsíc alespoň jeden z měřených titulů.
Výsledky jsou ještě výraznější mezi respondenty, kteří létají často tzv. – frequent fliers. Pasažéři, kteří za poslední rok letěli nejméně třikrát, a to ať již obchodně nebo za zábavou, dosahují čtenosti 28,5%. Ti kteří letěli za poslední rok nejméně šestkrát, dosahují čtenosti 38%.
„Synovate PAX nyní nabízí bohatý profil zámožných asijských cestujících a ukazuje, že čtenáři palubních časopisů vlastní více luxusního zboží a mají ve více případech laptopy a mobilní telefony s připojením na internet než cestující, kteří tyto publikace nečtou“, řekl Harvey.
„S těmito informacemi poskytuje Synovate PAX marketérům praktické informace, které potřebují k plánování cílených integrovaných marketingových kampaní na palubách letedel.“
Palubní časopisy
Průzkum Synovate PAX zahrnoval sedm palubních časopisů – Discovery, Dynasty, Going Places, Gulf Air, Krisworld, Sawasdee a Silkroad napříč asijskými trhy zahrnujícími Hong Kong, Singapure, Kuala Lumpur, Taipei a Bangkok a odkryl vysokou čtenost palubních časopisů u asijských zámožných pasažérů, kteří za poslední rok uskutečnili alespoň jeden let.
- 21,5% všech respondentů, napříč všemi pěti asijskými trhy, četlo za poslední měsíc jeden nebo více zkoumaných titulů
- Nejčastěji čtou palubní časopisy pasažéři cestující za obchodem. 26,6% z nich četlo za poslední měsíc jeden nebo více palubních časopisů
- 26,1% cestujících za obchodem, kteří létají ekonomickou třídou, četlo za poslední měsíc jeden nebo více ze zkoumaných palubních časopisů
- 28,8% cestujících za obchodem, kteří létají business třídou, četlo za poslední měsíc jeden nebo více ze zkoumaných palubních časopisů
- Spíše než ženy čtou palubní časopisy muži. 24% četlo za poslední měsíc jeden nebo více z těchto časopisů
Zábava na palubě letadla
Cestující v devíti asijských trzích zahrnujících Singapure, Hong Kong, Koreu, Malajsii, Thajsko, Indonésii, Filipíny, Tchaj-wan a Indii, cestující v Austrálii, byli dotázáni – co dělají za letu pro to, aby se nenudili.
- Více než dvě třetiny cestujících – 69,4% respondentů – sleduje na film promítaný v letadle a to i za běžného letu. Tento druh zábavy je oblíbenější mezi pasažéry cestujícími za obchodem (76,6%)
- Také zprávy jsou oblíbenou formou zábavy. Za letu je sleduje 45,5% obchodních cestujících a to i za běžného letu
- 40,4% cestujících poslouchá za letu palubní rádio (audio kanál)
„Duty free“ nakupování
Cestující v devíti asijských trzích zahrnujících Singapure, Hong Kong, Koreu, Malajsii, Thajsko, Indonésii, Filipíny, Tchaj-wanu, Indii a cestující v Austrálii byli dotázáni – jak a co nakoupili za posledních 12 měsíců v duty free shopech.
- 69% cestujících napříč všemi deseti trhy nakoupilo alespoň jeden výrobek v duty free shopu
- Nejvyhledávanějším zbožím v duty free shopech je alkohol s 48,2% zákazníků duty free shopů, kteří tam za poslední rok nakoupili nějaký alkohol
- Obchodní cestující spíše nakupují alkohol než cestující jedoucí za zábavou. 51,8% obchodních cestujících nakoupilo za poslední rok v duty free shopu právě alkohol
- Druhým nejvyhledávanějším artiklem v duty free shopech je kosmetika. 29,2% zákazníků nakoupilo za poslední rok v duty free kosmetiku, dále následují parfémy (25,5%) a tabákové výrobky (23,8%)
- Alkohol v duty free shopech nakupují nejvíce Indové. 77,7% Indů si koupilo za poslední rok v duty free alkohol. Naopak obyvatelé Tchaj-wanu nakupují nejvíce tabákové výrobky a to v 43,9%.
– red –