Ředitel WienTourismu Norbert Kettner představil reklamní kampaň fotbalového šampionátu EURO 2008. Její součástí je televizní spot, který vytvořila firma Young & Rubicam.
Hlavní představitelkou promyšlené reklamy je vídeňačka hrající v rakouské spolkové lize, Nicola Watzinger. Výběr ženy do reklamní kampaně na největší fotbalovou událost roku nebyl náhodný. Fotbal již dávno není pouze mužskou záležitostí, sportem kterému propadají jenom muži. Strategie města má dvě stránky. Obrovská sportovní událost je příležitostí, kdy se do města na krásném modrém Dunaji sjedou nejen příznivci fotbalu, ale kdy se celé město má možnost představit jako kulturní a pulsující metropole, kde si je možné užívat, nakupovat a spočinout.
Televizní spot poběží od 12. do 18. listopadu na statnici Eurosport. Vstoupí tak do 111 miliónů domácností v 59 zemích. Spot má pět jazykových mutací. Kampaň zaznamená svůj vrchol na začátku jara 2008. Rakousko si jako specialista na reklamu a propagaci turismu davá s největší fotbalovou událostí roku velice záležet. Kampaň se obrací hlavně na sousední země Rakouska. V říjnu začne velká reklamní kampaň s názvem „Vídeň, kde se mistrovství rozhodne.“ Mladá fotbalistka Nicola Watzinger přebírá symbolicky roli hlavní hostitelky největší události příštího roku EURO 2008.
– red –