Společnost Motorola, Enterprise Mobility Business (dříve Symbol Technologies), vedoucí poskytovatel služeb a řešení v oblasti podnikové mobility, společně s firmou Kodys, Premier Business Partnerem Motorola, poskytly přednímu distributorovi náhradních dílů na osobní a dodávkové automobily v České republice Auto Kelly své radiofrekvenční on-line terminály MC9090G, které mu zrychlily provoz skladu a snížily chybovost. Bezdrátovou síť v centrálním skladě v Praze implementovala společnost Kodys.
Společnost Auto Kelly dříve prováděla ve svém pražském centrálním skladě naskladňování a vyskladňování pouze pomocí tištěných dokumentů. Sklad se ale postupem času dostal pod velký tlak na rychlost a bezchybnost distribuce zboží, a proto firma začala využívat dávkové terminály na čtení čárových kódů. S ohledem na rostoucí množství skladových informací však tyto terminály nestačily zvládat kontrolu velkého objemu dat a společnost byla opět nucena nasadit nové řešení, které by zaměstnancům skladu umožnilo pracovat s reálnými daty v reálném čase.
„Rozhodli jsme se pro on-line technologii společnosti Kodys a robustní řešení v podobě odolných mobilních terminálů Motorola,“ uvedl Petr Nekula, CIO Auto Kelly. „Chtěli jsme najít vhodného dodavatele technologií a pak seriozního a kvalitního partnera, který nám je bude dodávat, a zároveň nám poskytne potřebné know-how,“ upřesňuje Nekula. „Motorola byla vybrána proto, že nabízí nejnovější technologie, kvalitu, robustní řešení a vynikající servis. Kodys má zase dlouholeté zkušenosti v oblasti automatické identifikace“.
Zavedením terminálů a moderního skladového softwaru získala společnost Auto Kelly přehled o přesunech zboží mezi centrálním skladem a jednotlivými pobočkami a přímo zaváženými zákazníky. Díky propracovanému systému nočního rozvozu zboží a následnému závozu z pobočky nebo distribučního místa až na pult k zákazníkovi je nyní firma schopna garantovat dodání pro veškerý nabízený sortiment nejpozději do 24 hodin od objednávky po celém území Česka a Slovenska.
Ředitel logistiky Tomislav Plzenský považuje nový systém za další krok ve vývoji logistiky, v porovnání s předchozím stavem. „Dříve jsme expedovali okolo 3 – 8 tisíc kusů denně a bylo to na hranici možností za daných podmínek – ve skladu jsme přitom měli přibližně 600 tisíc kusů zboží. Dnes uskladňujeme přes 1,2 milionu kusů zboží a expedujeme 25 – 30 tisíc kusů denně. Díky novým terminálům se nám navíc podařilo i přes větší objem zakázek snížit chybovost na desetinu původních hodnot.“
Společnost Auto Kelly navíc zakoupila k zařízením Motorola servisní balíčky Gold a Bronze, což jí zajišťuje naprostou kontrolu nad celkovými náklady na vlastnictví. Servisní smlouva „Servis od počátku“ totiž zajišťuje výměnu poškozené jednotky za novou do 24 hodin, respektive do tří dnů zdarma. A navíc, tyto smlouvy zahrnují i případná poškození způsobená nesprávným používáním bez navýšení nákladů pro zákazníka.
– red –