Z vyjádření řečníků konference Fórum českého stavebnictví 2007 je české stavebnictví na vzestupu již sedmým rokem. Předpokládají se i další štědré roky v budoucnosti. Tento stav je příznivý pro všechny strany, které se podílejí na zhotovení stavebního díla, samozřejmě tedy i pro výrobce stavebních materiálů a hmot.
Z výzkumů společnosti INCOMA Research vyplývá, že cca 50% konečných zákazníků a cca 60% stavebních firem a živnostníků zabývajících se stavební činností nakupuje stavební materiály a hmoty ve stavebninách a specializovaných obchodech. To dělá z těchto prodejen velmi důležitá, pro některé vůbec nejdůležitější, prodejní místo pro většinu výrobců stavebního materiálu.
Samotný stavební trh stavebnin je v současné době do jisté míry nepřehledný a rozdrobený. Neexistuje přinejmenším přesný počet těchto prodejen, nadto nastávají pokusy různých stavebnin o společný postup vedení jednání se svými dodavateli, existují samozřejmě stavební řetězce, vznikají nové. I přesto se dá očekávat postupná konsolidace tohoto trhu.
Na druhé straně stojí výrobci stavebních materiálů a hmot, kteří hledají cesty pro zvýšení prodeje svých výrobků. V současné době, kdy většina výrobců prodá vše, hledají cesty pro optimalizaci dodávek svým obchodním partnerům.
Vyvstává otázka: Jaký je opravdu tento trh? Vedle tradičního produktu Mystery shoppingu v místě prodeje je novým účelným produktem pro obchodníky výrobců (ale i pro samotné zástupce stavebnin) produkt společnosti INCOMA Research, Building Census, jehož cílem je „totální“ zmapování stavebnin na území České republiky. Vedle „klasických“ kontaktních údajů budou pro jednotlivé stavebniny zjišťovány i takové údaje, které se dají využít při obchodování na tomto, takto konkurenčním trhu.
– red –