Poslední dobou marketingoví odborníci stále intenzivněji hledají vhodná místa, která jsou pro reklamu zatím nevyužitá. Jedním z takových míst jsou bezesporu administrativní prostory uvnitř podniků a firem.
Reklama, která se dostane až do kanceláře je účinná, protože oslovuje zajímavou cílovou skupinu. Jaké jsou stávající formy této reklamy? Klasické jsou letáky, (reklamní) spamming na podnikové emailové adresy, B2B časopisy, katalogy, nebo podomní obchodníci … Ani jedna z variant však nenabízí intenzivní a zároveň dlouhodobý impakt. Se zajímavou doplňkovou možností přišla AG Konexe. Nabízí reklamní plochu na barelech s vodou. “Stojany na stáčení horké a studené vody dnes už najdete v řadě českých firem,” podotýká Petr Soukup, sales director AG Konexe, která reklamní síť provozuje pod názvem AdBarrels. Počet takových firem se v současnosti pohybuje kolem dvanácti tisíc a dále roste. “S trochou nadsázky říkáme, že AdBarrels je jediná reklamní síť zřízená ze zákona,” překvapuje Soukup a vysvětluje: “Zákon totiž nutí majitele firem zajistit zaměstnancům pitný režim. Řada moderních a ekonomicky uvažujících podniků to řeší nákupem stojanů. Proto nám síť neustále nabývá.”
Kdo to vymyslel?
Hledání autora nápadu reklamy na barelech s vodou by bylo obtížné. Jisté je, že už zhruba před dvěma lety použila barely agentura McCann-Erickson Prague k propagaci značky Nurofen. Za formát tehdy zvolila čtyři centimetry široký baner po obvodu barelu. Tento formát se vžil natolik, že jej používají i další inzerenti. Namátkou třeba kampaně na Knorr, Oskar nebo Jacobs. Jak je vidět, prvními klienty se stávají velcízadavatelé reklamy, kteří se nebojí odbočit ze zajetých kolejí. “V tuto chvíli se snažíme náš produkt stadardizovat. Chceme, aby se síť AdBarrels stala bežnou součástí mediamixu agentur,” upřesňuje Soukup.
Kdo pije?
Mezi vlajkové lodě sítě AdBarrels patří například podniky o velikosti a významu Unileveru, , Radiomobilu, Opavie – Danone, České národní banky, Eurotelu nebo Proctera&Gamblea. V těchto a v dvanácti tisících dalších firmách se za měsíc otočí více než sto dvacet tisíc barelů s vodou. Každý z nich má bez mála devatenáct litrů, což mimochodem ve výsledku představuje přes dva miliony litrů vody, které vypijí české kanceláře měsíčně. Z dalších údajů distributorů vod vyplývá, že více než sedmdesát procent klientely tvoří středně velké a velké firmy. Jejich oborovou strukturu najdete rozepsanou v tabulce Kdo pije?.
Vyberete si
Mediaplannery a zadavatele bude asi zajímat, jak lze toto nové médium v praxi používat. „Umíme jak imageové, tak časově omezené, produktové kampaně,“ tvrdí Soukup. Dále vysvětluje, že v základu se kampaně prodávají na měsíc a výše zmíněný měsíční obrat barelů. „Spolupracujeme se všemi celostátními distributory, a v tomto smyslu pokrýváme sto procent ČR,“ dodává. Pokud však na kampaň nechcete využít všech sto dvacet tisíc barelů, umožňuje AG Konexe nákup i menšího počtu. „V nabídce sice máme i třicet tisíc, ale zpravidla klientům nedoporučujeme snižovat hustotu pokrytí na méně, než padesát tisíc barelů,“ radí Petr Soukup. Cílení kampaní můžete zvolit i podle regionů: Praha, Čechy, Morava nebo jejich kombinací. Do budoucna AG Konexe plánuje i podrobnější regionální dělení nabídky a cílení podle oborů jako jsou Bankovní sektor, IT a podobně.
Pro koho je vhodná?
List potenciálních klientů sítě AdBarrels je podle představ AG Konexe dlouhý. Předpokládá, že nejčastěji budou nabídky využívat silní zadavatelé reklamy pro podporu svých imageových a produktových byznys kampaní, jako jsou mobilní operátoři, dodavatelé datových i hlasových služeb a podobně. Rovněž však produktově přirození inzerenti jako výrobci směsí pro teplé a studené nápoje, instantních polévek, svačinových snacků a jiné. Za třetí firmy, které své služby cílí přímo na obyvatele podnikových kanceláří: majitelé personálních a překladatelských agentur, jazykové školy, organizátoři vzdělávacích kurzů… Zkrátka všichni, kterým dosud možnost přímého indoor oslovení administrativního sektoru chyběla. “Věříme, že reklamou na barelech s vodou se nám podaří oslovit ty, kteří žízní po nové formě out-of-home reklamy,” podtrhuje Soukup.
Výzva pro kreativce
Základním formátem reklamy sítě AdBarrels zůstane i nadále baner po obvodu barelu. AG Konexe však ve spolupráci s distributory vyvíjí i další formáty. Uvažují o možnosti potiskovat dodávané kelímky, případně o větší obdélníkové samolepce. “Dovedeme si představit různá kreativní řešení. Vždyť skutečnost, že barel s vodou je průhledný, k tomu artdirectory přímo vybízí,” nastiňuje Soukup.
Oborová struktura sítě AdBarrels
– 20 % Služby (telekomunikace, energetika, transport, market. výzkum, – reklama, vydavatelství … )
– 20 % FMCG distributoři
– 18 % Finance (banky, pojišťovny, investivní spol. …)
– 15 % Nákupní centra
– 8 % Zdravotnictví (nemocnice, polikliniky, lékárny …)
– 8 % Státní správa (ministerstva, parlament, městské úřady, …)
– 7 % Drobné odchody
– 4 % Domácnosti
Více informací: konexe@konexe.com