GfK Lifestyle Research přichází s rozšířeným systémem mezinárodně platné segmentace. Nová typologie životního stylu spotřebitele GfK Roper Consumer Styles, což je rozšíření založené na zkušenostech získaných pomocí předchozích životních stylů GfK Euro-Socio-Styles, představuje novou databázi, která rozšiřuje globální potenciál využití systému.
Určitá marketingová strategie může být ještě úspěšnější v případě, že je šita na míru konkrétním typům spotřebitelů, kdy nezáleží na tom, jestli se jedná o nadšené dobrodruhy, realisty orientované na budoucnost nebo o materialistické snílky.
Již od 80. let 20. století se v rámci GfK Lifestyle Research analyzují hodnotové systémy spotřebitelů, nákupní preference a životní styl, a to za účelem umožnit prodejcům a výrobcům oslovit konkrétní cílové skupiny. Předchozí typologie životního stylu Euro-Socio-Styles vyvinutá společností GfK na základě tohoto výzkumu, která byla ověřená a vyzkoušená v celé Evropě, dostala zcela nový základ. Základní data budou nadále poskytovaná firmou Roper Reports Worldwide, přičemž každoroční globální spotřebitelská šetření GfK se budou vydávat pod názvem Elmo Roper, což je zakladatel společnosti pro výzkum trhu v USA. V rámci hladkého přechodu od minulé typologie životního stylu Euro-Socio-Styles se výzkumného šetření zúčastnilo navíc necelých 5 000 spotřebitelů ve čtyřech evropských zemích a toto šetření pracovalo s životním stylem spotřebitelů GfK Roper Consumer Styles stejně jako s koncepty Euro-Socio-Styles.
Schopnost reagovat na globalizaci
Nový nástroj výzkumu trhu umožňuje společnosti GfK reagovat na požadavky pokračující globalizace, která v současné době probíhá v celé řadě firem a společností. Nová typologie vypracovaná společností Roper Reports Worldwide je v současné době k dispozici pro 38 zemí na pěti kontinentech.
Podobně jako Euro-Socio-Styles, jsou také životní styly identifikované výzkumem GfK Roper Consumer Styles utříděné do kategorií. Přes národní rozdíly ve skupinách spotřebitelů a mezi jednotlivými životními styly se základní struktury hodnotových systémů a charakteristiky spotřebitelů, které již byly zjištěné v rámci typologie Euro-Socio-Styles, projevují také v typologii GfK Roper Consumer Styles. Regionální a národní rozdíly se ukazují podle různých velikostí regionálních cílových skupin. Pomocí různých dat o hodnotových systémech, preferencích značek a trávení volného času lze také zjistit a analyzovat osobité charakteristiky či specifika platné pro daný národ.
Na seznamu s životními styly jsou spotřebitelé polarizováni do čtyř skupin podle jejich hodnotových systémů a preferencí, např.: materialistické skupiny zahrnující osoby, které jsou podle vlastních slov “hledači ochranného štítu pro své pohodlí a komfort” a “snílci”, kteří touží po materiálním bohatství. Na opačném konci škály je “kritická” post-materialistická skupina, pro kterou je důležité vzdělání a udržitelná prosperita. V blízkosti těchto skupin stojí svobodomyslní jednotlivci a skupiny orientované na design. Na druhé straně opakem hédonistických a požitkářských skupin, které inklinují k větším rizikům, jako jsou „dobrodruzi“, kterým záleží na trendech, se nacházejí puritáni. To je skupina spotřebitelů zahrnující osoby, které mají všechno “dobře odůvodněné” a potřebují harmonii a jistotu, a pak také realisty, kterým záleží na ekologii, a kteří předtím, než se rozhodnou ke koupi, rádi věnují spoustu času na rozsáhlá porovnávání a srovnávání jednotlivých značek.
Marketing cílových skupin na základě mezinárodních dat
Spektrum aplikací koresponduje s širokými možnostmi, které už nabízela typologie Euro-Socio-Styles. Typologii životního stylu GfK Roper Consumer Styles lze použít pro aplikaci a integraci v rámci plného rozsahu marketingového procesu. Data jsou v rozsahu od národních a mezinárodních analýz životního stylu a preferencí jednotlivých produktů až k optimalizaci komunikace směrem ke specifickým cílovým skupinám a plánování médií. Od podzimu roku 2007 bude tato nová typologie integrovaná do jednoho z předních německých šetření výzkumu trhu, a tak konečná tvrzení týkající se preferencí tiskových titulů a použití internetu v různých životních stylech budou dostupné také pro Německo. Kombinováním dat pocházejících z globálních databází spotřebitelů firmy Roper Reports Worldwide budeme mít nyní poprvé možnost studovat životní styly v kontextu globálních spotřebitelských trendů a cílových skupin, které jsou specifické pro jednotlivé firmy.