Institut pro výzkum trhu GfK Praha zařazuje pravidelně do svého měsíčního omnibusového výzkumu otázky, jejichž cílem je zjišťovat spontánní znalost značek ve vybraných skupinách výrobků mezi českou veřejností. Ke zjištění tohoto výsledku je používáno metody osobního dotazování. Dotazování se uskutečňuje v souboru 1 000 občanů České republiky ve věku od 15 do 79 let vybraných na základě stratifikovaného vícestupňového náhodného výběru.
Spontánně nejznámější značkou vysavače je ETA. Vyplývá to z výzkumu provedeného společností GfK v květnu letošního roku, kdy ji na první místo umístilo 79 % respondentů. Druhou nejznámější značkou vysavače je Elektrolux (30%), třetí Rowenta (17%).
Vysavače Philips se umístily na čtvrtém místě s 17%. Se 12% následují Lux, Rainbow, Moulinex a Vorwerk.
Graf:
Vysavače 05/2002