Skutečnost, že v Evropské unii je zakázaná mediální reklama na tabákové výrobky a veškerá propagace se soustředí do míst prodeje, nutí výrobce a distributory mnohem více přemýšlet o nových formách zviditelnění produktů a přilákání zákazníků.
Například před nedávnem realizovala německá pobočka společnosti Burgopak pro klienta ve Švýcarsku speciální obaly – krabičky pro cigarety Winston. Kromě praktického obalu na patentovaném obalovém systému Burgopak zákazníci získali k cigaretám přidanou hodnotu v podobě sirek, které se vysunuly z druhé strany krabičky oproti zásuvce s cigaretami. Zákazník tak byl ušetřen hledání zapalovače či samostatné krabičky zápalek někde v tašce. Byl to šikovný nápad s benefitem, přičemž prodejní cena zůstala stejná, jako u normální krabičky cigaret.
„Tento formát je dobrou ukázkou nejnovějších požadavků na spotřební a marketingové obaly v poslední době – dobrá myšlenka, kterou lze opakovaně použít za různým účelem,“ konstatuje Jan Kotrč, ředitel společnosti Copacking Service, která značku Burgopak zastupuje na českém a slovenském trhu.
Další zajímavostí v této oblasti je aktuální projekt značky Marlboro. Designérské studio Cocoon připravilo pro svého klienta, tabákovou společnost Philip Morris, zajímavý obal na krabičky cigaret. Cílem těchto jednorázových obalů je zviditelnit běžné prodejní balení cigaret Marlboro. Jsou určeny k rozdávání vzorků na letošních letních slovenských open-air festivalech Slovensku. Jedná se například o Topfest, který se konal 29.-30. června v Novém Meste nad Váhom nebo festival Ružiná, jenž proběhne 27.-28. července u vodní nádrže Ružiná. Autorem konstrukce obalu je design centrum společnosti Copacking Service. Obal je zhotoven z kombinace plastové folie a ofsetem potištěného kartonu s lesklou laminací.
– red –