SAS Institute, lídr v oblasti business intelligence a integrovaných datových skladů, oznámil rozšíření řešení pro shromažďování a analýzu informací o zákaznících (customer intelligence) o novou funkci účtování nákladů podle aktivit, která poprvé umožňuje organizacím získat úplný a přesný obrázek o ziskovosti zákazníka. Ohlášení přichází po akvizici společnosti ABC Technologies uskutečněné v březnu roku 2002.
Profitabilita zákazníka je určována jako výnosy snížené o náklady na poskytnuté služby. SAS poskytuje nejsilnější analytický a prognostický nástroj na trhu umožňující stanovit stávající a očekávané výnosy pro určitého zákazníka. S nástavbou pro účtování nákladů podle aktivit mohou nyní společnosti získat přesný obrázek o nákladech na služby zákazníkům a přesně změřit ziskovost zákazníka. Stejně důležitá je i skutečnost, že mohou lépe vyhodnotit náklady vznikající důsledkem aktivit uskutečněných s cílem zvýšení profitability zákazníka.
Firma si například může s pomocí řešení SAS naplánovat a realizovat marketingovou akci a vytvořit si již v počátečních fázích kontrolní body, jejichž vyhodnocováním potom může předvídat reakce zákazníků během zbývajících fází. Pomocí optimalizačních schopností, které SAS nabízí, pak bude schopná modelovat scénáře zlepšující návratnost akce. Pokud v kontrolním bodě firma zjistí, že určitý segment zákazníků nereaguje na katalogovou akci, může si namodelovat náklady a předpokládanou návratnost investic při realizaci kampaně pro tento zákaznický segmentu prostřednictvím Internetu.
Právě schopnost správně přiřazovat náklady na služby konkrétnímu prodejnímu kanálu je zvláště významná, neboť vztah mezi preferencemi kanálů a jejich ziskovostí není intuitivní nebo lineární. Řada klientů SASu například zjistila, že zákazníci využívající tři různé prodejní kanály jsou ve skutečnosti pětkrát ziskovější než zákazníci využívající pouze jeden kanál. Náklady na poskytnutí všech tří kanálů těmto zákazníkům jsou tedy bohatě kompenzovány zvýšením výnosů.
„Naši klienti využívají software SAS k hlubšímu a sofistikovanějšímu pohledu na jejich zákaznickou základnu,“ říká Chris Pieper, viceprezident skupiny řízení výkonnosti v SAS. „Zjistili jsme však, že pokud nemají informace o skutečném ziskovosti odvozené od přesného mapování nákladů na realizované aktivity, zakládají svá rozhodnutí na neúplných informacích. SAS zahrnuje kompletní funkcionalitu účtování nákladů podle aktivit do všech svých nabídek, takže klienti mohou získat kvalitní informace o profitabilitě všech prováděných činností.”