Zájem o produkty totiž z velké míry ovlivňují samotní dodavatelé a obchodníci: špatná distribuce a vizibilita výrobků může značku prakticky zlikvidovat. V oblasti péče o nohy je však navíc velice důležitá přesná specifikace vlastností výrobků, která musí být pro spotřebitele jasná a srozumitelná. Adrian Báto, obchodní ředitel firmy SSL Česká republika s. r. o., o nové distribuční strategii produktů Scholl pro péči o nohy říká: “Na trhu existují dva základní kanály, jimiž se naše výrobky dostávají ke spotřebiteli. Prvním z nich je mass market, kde dominují řetězce (hypermarkety a drogistické řetězce), druhým z nich jsou lékárny. V obchodech najde spotřebitel produkty pro každodenní péči o nohy, čemuž odpovídá standardní prezentace v regálech podpořená druhotným vystavením.
Do lékáren naopak přicházejí spotřebitelé řešit už existující problém, proto se zde zaměřujeme na širší sortiment a jasnou komunikaci, který produkt proti danému problému pomáhá a jakým způsobem. V lékárnách jsme nainstalovali speciální stojany, ve kterých najde spotřebitel kromě jednotlivých výrobků take přesné informace o jejich účincích. Naším dlouhodobým cílem je ale nejen “léčit” již vzniklé problémy, ale především se zaměřit na prevenci a osvětu. Vzhledem k slabšímu povědomí o nezbytnosti pravidelné péče o nohy u nás ve srovnání se západoevropskými státy musí být komunikace směrem ke spotřebiteli v tomto ohledu cílenější a intenzivnější.”
V kategorii péče o nohy je český trh charakteristický svou sezónností. Za každý měsíc od dubna do srpna se prodá o 50 – 60 % více výrobků než v průměrném měsíci celého roku. Částečně je to způsobeno tím, že český spotřebitel používá kosmetiku pro péči o nohy spíše jako řešení už vzniklých problémů než jako součást pravidelné každodenní péče. V tom se čeští zákazníci liší od západoevropského standardu, kde prevence hraje významnější roli. Z uvedeného důvodu vidí značka Scholl jako leader v kategorii péče o nohy velký potenciál na našem trhu. Zuzana Prokopová, marketingová manažerka firmy SSL k tomu dodává: “O osvětu se snažíme především jasnou komunikací o produktech a jejich benefitech. Samozřejmě také pečlivě sledujeme chování spotřebitelů a v měsících, kdy nákup našich produktů roste, zintenzivňujeme marketingovou podporu a komunikaci směrem ke spotřebiteli.” Produkty řady Scholl Foot Care zviditelnila firma SSL mj. také v edukativní advertoriálové kampani, kde byly jednotlivé produkty představeny v rámci čtyř základních kroků domácí péče o nohy.
-red- Oblast péče o nohy je kategorií, kde prodej ročně roste v průměru o 10 – 15 %. Vzhledem k silné podpoře výrobků Scholl a intenzivní osvětě se letos u Schollu očekává nárůst o 16 %.
-red-