Obchod

Kongres Marketing Management 2007 přispěl k pochopení cest, jak zapojit zákazníka do dění ve firmác

„Využijte energii zákazníků – zapojte je do firmy“ bylo hlavní téma kongresu Marketing Management 2007, které dne 6.6. 2007 přilákalo do hotelu Ambassador v Praze téměř dvě stovky účastníků, marketingových managerů a dalších odborníků.

O tom, že vyhovět přáním zákazníků se vyplatí, přesvědčivě vypověděl už první příspěvek Ondřeje Krause, marketingového ředitele IKEA Česká republika. Vize, mise a obchodní koncept založený na uspokojování zákazníků jsou pro tuto společnost opravdu východiskem pro rozhodování, a to nejen o marketingovém mixu firmy. Ondřej současně představil i plánované aktivity, které mají zákazníkům přinést další hodnotu a posílit jejich vztah k firmě – klub IKEA Family a nový interaktivní web IKEA.

Dříve než se firma pustí do intenzivní obousměrné komunikace se svými zákazníky, měla by to nejdřív dobře umět se svými zaměstnanci, konstatoval generální ředitel koncernu Kofola Jannis Samaras. Jeho velmi upřímné vystoupení, včetně otevřeného pojmenování mnohých problémů a chyb, kterých se v koncernu dopustili, sklidilo zasloužený úspěch a ohodnocení jakožto druhý nejlepší řečník kongresu.

Etnografii jako velmi efektivní nástroj pro inovaci produktů představil Simon Pulman-Jones, evropský ředitel GfK pro etnografii a inovace. I když někteří účastníci toto nové téma nepovažovali za relevantní pro problematiku jejich businessu či pro poměry v ČR, konkrétní příklady toho, jak se lze přiblížit zákazníkovi v oboru farmacie, byly přesto velmi vítanou inspirací.

Emotivní a osvěžující vystoupení konzultanta a tvůrce konceptu „ONE“ Stefana Engestetha, potvrdilo mnohým v sále, že „zapojení zákazníka do firmy“ není jen buzzword, ale příležitost podívat se na dění ve firmě i okolo ní jinak, a v dlouhodobém pohledu je to i nutnost. Na jeho poněkud obecnější a teoretické vystoupení skvěle navázala Pavlína Jandová, brand manažerka piva Pardál z Budějovického Budvaru, která teorii „one“ uvedla do praxe. Prezentovala case study zapojení zákazníka do tvorby produktu i běžné marketingové komunikace, využití „šeptandy“ a navázání úzkého vztahu s „tvůrci mínění“ ještě před uvedením produktu na trh. Její zajímavé, poutavé a vtipné vystoupení získalo oprávněně nejlepší hodnocení v anketě mezi účastníky konference – průměrnou známku 1,48.

Originální lék na snížení účinnosti televizní reklamy a zároveň nový nástroj k posilování značky představil CEO Patrick Knight z firmy s příznačným názvem UserGeneratedTV, jejíž služby budou k dispozici i v České republice.

Živá diskuse na závěr každého programového bloku potvrdila, že téma jak poznat ty správné zákazníky a zapojit je do řízení firmy, se dotýkalo každého.

Kongres se uskutečnil díky podpoře mnohých partnerů, především firem Oracle, SAP a SAS.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!