Výzkumný projekt NetMonitor měřící návštěvnost a profily návštěvníků internetových médií, zapojil již dvousté médium. Je jím server eMag, internetový magazín z oblasti software a moderních technologií, který pochází ze stáje skupiny MITON CZ. Podle Michala Jiráka, marketingového ředitele společnosti, je hlavním důvodem vstupu všech médií MITON CZ do projektu přechod na vlastní prodej reklamních ploch. „Svým zákazníkům jsme chtěli představit naše média v nezávislém auditu, kterému důvěřují.“
O vývoji tohoto projektu svědčí i dynamika zapojování médií, neboť k dnešnímu datu NetMonitor měří již 229 médií. Jedná se především o specializované web stránky orientované na komunity a specifické cílové skupiny čtenářů.
V březnu byla velikost internetové populace ČR 4,3 mil. lidí a z tohoto počtu měření NetMonitor zachytilo 97,7 %. Za toto období vygenerovali návštěvníci médií zapojených do projektu 472 mld. zobrazení internetových stránek.
SPIR je profesní sdružení působící v oblasti internetové reklamy od roku 2000. Skládá se ze dvou sekcí reprezentujících obě strany reklamního trhu – sekce internetových medií a sekce zadavatelů internetové reklamy. V současné době tvoří členská základna sdružení celkem 30 členů v obou sekcích. Kromě provozování jednotného, široce respektovaného výzkumu návštěvnosti a sociodemografického profilu návštěvníků internetu NetMonitor, startuje i projekt monitoringu internetové reklamy AdMonitoring.
– red –