Nové české vydání světového bestselleru Roberta Slatera 31 tajemství úspěchu Jacka Welche – muže, který změnil General Electric (z angl. orig. přel. R. Prokeš) poskytuje domácím zájemcům o umění manažerské práce výjimečnou příležitost obohatit vlastní poznání a nahlédnout do „kuchyně“ jednoho z nejúspěšnějších a nejznámějších světových vrcholových manažerů, seznámit se s názory a zkušenostmi legendárního generálního ředitele společnosti General Electric Jacka Welche.
Ve svých 45 letech se Welch v roce 1981 ujal kormidla již zmíněné světové mocnosti elektrotechnické a strojírenské výroby. Nešlo o jmenování z krizové nutnosti – neboť i v té době šlo o firmu velmi úspěšnou. Byla to právě Welchova geniální prozíravost, která ho vedla k rozhodnutí s předstihem přistoupit k razantním restrukturalizačním změnám. Výrazně dříve než naprostá většina vrcholových manažerů ve Spojených státech pochopil, že měřítka podnikatelské úspěšnosti tehdejší doby již nebudou stačit na globalizující se světovou ekonomiku s daleko tvrdší konkurencí let osmdesátých a pak i devadesátých.
Welch prosadil zásadní restrukturalizaci General Electric. Řadou tvrdých a často nepopulárních manažerských kroků změnil do konce osmdesátých let výrobkové, výrobně technické, organizační, personální i další struktury firmy. Na provedenou restrukturalizaci nasadil průběžné další inovační změny odpovídající potřebám rozvoje konkurenčního světového trhu. Například neváhal snížit počet pracovníků z původních 412 tisíc na zhruba 220 tisíc. Výrazně přitom rozvinul inovační politiku, zvýšil růst produktivity práce, roční přírůstky zisku i jmění společnosti a zlepšil další podstatné hospodářské ukazatele. Dnes je firma z hlediska své tržní hodnoty na předním místě amerického žebříčku nejziskovějších společností.
Manažerská profesionalita Jacka Welche je světově obdivovaná. Slaterova knížka právě „tajemství“ tohoto umění odkrývá. Autor píše stručně, přístupně a zajímavě, ale s dodržením odborné věcnosti a přesnosti. Formuluje podstatné poznatky z Welchovy studnice manažerských rad do 31 doporučení. Každému z nich věnuje krátké vysvětlení, ilustrované příklady z jednání i jeho důsledků.
Knížka Welchových doporučení k tvůrčímu vedení firmy nabízí inspiraci i náměty k řešení nesnadných úkolů a výzev, které jsou na pořadu dne i u českých podniků a dalších organizací. Vděčnými čtenáři by měli být jak naši řídící pracovníci v praxi, tak i učitelé a studenti škol s manažerskou orientací, popř. další zájemci o moderní management.
(LV)
Kniha vyšla v nakladatelství Management Press.
brož., 145 x 205 mm, 172 str.,
doporučená cena 260 Kč, obj. číslo 0716, ISBN 978-80-7261-000-6