Společnost Ford představí televizní reklamu na novou verzi vozu Ford Mondeo během závěrečného finále šampionátu Ligy mistrů 23. května 2007. Výjimečný reklamní spot s názvem ‚Desire‘ („Touha“) představuje radikální odklon od tradiční automobilové reklamy. Pravdou je, že hlavním motivem spotu zůstává tradičně silnice, ale pak se pohled diváka přesune vzhůru na oblohu, kde spatří staré vozy odnášené horkovzdušnými balóny. Spot vzbudí v divácích okamžitě touhu po novém modelu Mondeo, když uvidí, jak se šťastní majitelé nového vozu loučí se svými starými auty, která „odplouvají“ pryč.
„Všechno co můžeme prozradit je, že reklama na nový Ford Mondeo je stejně moderní a výjimečná jako sám automobil,“ řekl Stephen Odell, viceprezident marketingu, prodeje a služeb společnosti Ford pro Evropu. „Chtěli jsme se spotem ‚Desire‘ oslovit co nejširší publikum. Liga mistrů je skvělou příležitostí, neboť společnost Ford s ní má dlouholeté vztahy.“
V době, kdy jsou scény běžně vytvářené počítačem, představuje ‚Desire‘ nový styl. Spot působí opravdu realisticky, protože některá auta skutečně dokážou létat pomocí kombinace různých technik. Nejlehčí vůz, který se ve filmu objeví, vyvinula německá společnost Effekt Technik. Váží pouze čtyři až pět kilogramů a když je naplněn héliem, dokáže se sám vznášet. Ve spotu ‚Desire‘ je to vůbec poprvé, kdy se takové vozidlo objeví v reklamě nebo ve filmu. Ostatní vozidla, která se ve spotu objevují, byla vyrobena v uhlíkových vláknech.
Reklamní spot ve vysokém rozlišení byl natáčen na 30 lokalitách v Londýně a okolí, včetně světoznámých míst jako například na Trafalgar Square a na Tower Bridge.
Reklamní spot režíroval francouzský režisér Philippe André, který je znám svou jedinečnou schopností spojit představivost a obdivuhodné vizuální efekty. Jeho portfolio zahrnuje komerční práce, krátké filmy a hudební klipy a videa.
„Doufám, že ‚Desire‘ vzbudí v divácích zvědavost,“ řekl André. „Nový model Mondeo je opravdu výjimečný vůz společnosti Ford. Myslím, že si zaslouží, aby jeho uvedení na trh bylo zastřeno trochou magie.“
Hudbu ke spotu ‚Desire‘ vytvořil los-angeleský hudebník a skladatel filmové hudby, Michael Andrews. Objeví se na soundtracku ke kultovnímu snímku Donnie Darko z roku 2001, ve kterém hráli americké hvězdy Jake a Maggie Gyllenhaalová.
Reklamu vytvořila společnost Ogilvy Advertising London, součást firmy WPP. Společnost Ogilvy Advertising, která je osmou nejúspěšnější reklamní agenturou ve Velké Británii, má mnohaleté zkušenosti s tvorbou, budováním, přeměnou a opětovným obnovováním značek.
– red –