Již popáté uděloval letos v dubnu německý odborný časopis PR Report ceny pro mimořádné osobnosti a počiny v oboru PR v německy mluvících zemích. Letošní ročník přilákal rekordní počet účastníků – celkem se přihlásilo 382 projektů, odborníků a aktivit. První cenu v kategorii Interní komunikace a řízení změny získala iniciativa společnosti Henkel nazvaná „Rok inovací 2006”. Se svou kampaní „A Brand Like a Friend“ firma obsadila ještě druhé místo v kategorii Dlouhodobá PR strategie.
Iniciativa „Rok inovací“, za níž společnost Henkel získala prestižní první místo v kategorii Interní komunikace a řízení změny, byla spuštěna v roce 2006 jako tříletý celofiremní projekt. Vyzývá všech 50 tisíc zaměstnanců skupiny Henkel – od pracovníků na vedoucí úrovni po pracovníky v administrativě a ve výrobě – aby uplatnili svou kreativitu a zkušenost v návrzích na zlepšení výrobků a firemních procesů. Za prvních jedenáct měsíců inovační ofenzívy se sešlo již více než 80 tisíc zlepšovacích návrhů.
„Úspěšné řízení komunikačního projektu, do kterého se má zapojit přes 50 tisíc lidí z celého světa, je složitý a náročný úkol. Proto nás toto ocenění mimořádně potěšilo,“ komentoval úspěch v prestižní soutěži Ernst Primosch, viceprezident společnosti a vedoucí firemní komunikace společnosti Henkel. „Tato inovační kampaň je jen začátkem trvalejší a rozhodnější podpory prosazování inovací v naší společnosti. Široká účast zaměstnanců potvrzuje, že toto téma je hluboce zakořeněné v myslích všech našich zaměstnanců.“
V historii společnosti je to poprvé, co se dlouhodobě zaměřila na jediné téma v celosvětovém rozsahu. Tým pro firemní komunikaci k podpoře iniciativy využil všechny dostupné komunikační kanály. Emocionální oporou kampaně je heslo „We strive for innovation“ a symbolická postava pojmenovaná „Inno“, která reprezentuje hodnoty společnosti Henkel.
– red –