Již v lednu jsme Vám oznámili předběžné údaje o docíleném obratu výzkumu trhu v roce 2006. V současné době dokončuje SIMAR zprávu pro ESOMAR a EFAMRO v rámci tzv. Industry Statistics 2006. Máme již konečná čísla za 13 členských agentur v loňském roce, a to jak souhrnná, tak v podrobnějším strukturálním členění.
Můžeme konstatovat, že předběžná lednová čísla se velmi přiblížila skutečnému obratu, který agentury nahlásily právě v rámci Industry Statistics.
Členské agentury SIMARu vykázaly v rámci Industry Statistics v roce 2005 obrat ve výši 819,9 mil.Kč a předpokládaly další růst o více jak 5 %.
Ve skutečnosti dosáhly v roce 2006 obratu ve výši 906,8 mil. Kč a zaznamenaly tedy růst o 10,6 %. Přitom předpokládají pro rok 2007 další růst – o 5 – 6 %.
Jedná se o součet obratů jednotlivých agentur. V některých případech, tedy při vzájemné spolupráci agentur (formou dělby jednotlivých činností, např. zpracováním terénního šetření pro jinou agenturu) se může v relativně malém podílu jednat i o duplicitní – ne však významný – obrat.
Agentury se v rámci SIMARu dohodly, že budou uváděna čísla za SIMAR jako celek a že údaje o obratech agentur budou prezentována jen zařazením do určitých velikostních skupin dle ročního obratu.
Obrat v mil.Kč
240 – 260
GfK Praha
140 – 160
IPSOS-Tambor
120 – 140
Millward Brown
60 – 80
STEM/MARK INCOMA Research Median
40 – 60
Factum Invenio Opinion Window
10 – 20
Data Collect Network Media Service Confess Research Ave Marketing
do 10
Xuxa
SIMAR vyzval cca dalších 30 výzkumných agentur ke spolupráci. Tu zatím splnily TNS AISA, MEDIARESEARCH, FOCUS CZ a KLEFFMANN a Partner. Očekáváme minimálně podklady ještě od agentur PSYMA a MARECO. Po jejich zpracování zařadíme i jejich údaje do přehledu a předáme Vám informaci. Tato čísla budou základem pro zpracování přehledu za celou Českou republiku, jejímž zpracováním byl pověřen právě SIMAR. Lze očekávat, že náš původní odhad, blížící se 2 miliardám Kč, bude naplněn.
Stanislav Zahradníček, výkonný ředitel SIMARu