Švýcarská společnost Vetropack Holding AG, přední evropský výrobce obalového skla, vstupuje do společnosti Skloobal v Nemšové jako její jediný vlastník. Díky akvizici tohoto největšího slovenského výrobce skleněných obalů přebírá Vetropack Holding také dominantní postavení na zdejším trhu obalového skla.
Vstup do Skloobalu Nemšová je dalším krokem Vetropacku v rozšiřování aktivit do střední a východní Evropy, které započalo již v osmdesátých letech. Slovenská sklárna bude v pořadí již šestou ve skupině – vedle jedné ve Švýcarsku, dvou v Rakousku, jedné v Chorvatsku a od roku 1991 jedné také v České republice.
Závod Skloobal Nemšová vyrábí ročně 100 000 tun skleněných obalů a s 600 zaměstnanci dosahuje obratu kolem 1,1 miliardy slovenských korun. Polovina produkce zůstává na domácím trhu, druhá nachází uplatnění především na sousedních trzích v Polsku, na Ukrajině a v Maďarsku. Skupina Vetropack předpokládá, že budoucí vývoj slovenského závodu bude probíhat v úzké spolupráci s její českou sklárnou v Kyjově, vzdáleném cca 90 km od Nemšové. Rovněž předpokládá, že integrace Skloobalu do skupiny umožní využití synergií a přinese nejen úsporu nákladů, ale například i lepší servis zákazníkům.
Z uvedeného je zcela zřejmé, že Vetropack hodlá pokračovat ve výrobě na Slovensku a investovat do modernizace závodu v Nemšové.
Vetropack Holding AG vykázal za loňský rok konsolidovaný čistý zisk 11,6 milionu švýcarských franků. Obrat skupiny činil 431,6 milionu švýcarských franků, což v porovnání s rokem 2000 představuje meziroční nárůst o 5,2 procenta. Celkový prodej skupiny v loňském roce představoval tři miliardy lahví a konzervových sklenic, tedy o pět procent více než předloni. K největším zákazníkům holdingu, který ke konci loňského roku zaměstnával celkem 2358 pracovníků, patří koncerny Nestlé, Interbrew, Coca-Cola, Unilever, Heineken či SAB.