Zásilková společnost OTTO zasilatelství představila v průběhu února 2007 nový koncept svého internetového nákupního portálu. Velkým lákadlem jsou na www.otto-shop.cz zejména technologické novinky – vybrané druhy zboží se tak mohou představit prostřednictvím videosekvencí, rotace a zoomu.
První z novinek jsou videosekvence. V tomto případě se po kliknutí v novém okně objeví modelka oděná do vybraného oblečení, které pak na následné krátké animační sekvenci předvede. Další novinkou je funkce rotace, díky které má nakupující možnost prohlédnout si zboží ze všech stran. Dále jde o možnost přiblížení si produktu a jeho detailního prohlédnutí. „Pomocí této funkce lze rozpoznat i strukturu tkaniny,“ uvádí Petr Wagner, ředitel společnosti OTTO zasilatelství. „Důvodem jejich zavedení je snaha o zpříjemnění nákupů a možnost udělat si o konkrétním zboží daleko lepší představu,“ říká Wagner.
„Význam internetu v posledních letech roste, proto jsme se ještě více zaměřili na tuto formu prodeje. Náš web jsme přepracovali a doplnili o nové funkce,“ vysvětluje Wagner, podle jehož slov se společnost původně zabývala prodejem oblečení výhradně prostřednictvím katalogů. Před několika lety však firma umožnila zájemcům nakupovat také prostřednictvím webových stránek.
Investice do výstavby on-line obchodu mají své opodstatnění. Na rozdíl od nákupů prostřednictvím katalogu totiž podíl internetových objednávek společnosti OTTO zasilatelství rok od roku razantně roste. „V ČR a na Slovensku dosáhl loni podíl prodejů přes internet 34 procent z celkového objemu. To je o 12 procent více než v roce předcházejícím. Do roku 2009 počítáme s tím, že podíl internetových objednávek dosáhne 50 procent. Internet se tak pro nás stane klíčovým prodejním nástrojem,“ komentuje vývojový trend Wagner.
Kromě zmíněných technologických novinek se OTTO zasilatelství snaží oslovit zákazníky také pomocí pravidelných newsletterů, vyhlašováním slevových Happy hours či soutěžemi. V budoucnu by se na www.otto-shop.cz měly objevit také články o módních trendech. „Naším cílem je vytvořit z našich stránek portál, který kromě možnosti nákupu nabídne návštěvníkům i řadu zajímavých informací,“ říká Wagner.
– red –