Výzkum trhu

Jak žije dnešní mládež? Nové technologie ano nebo ne?

Dnešní mládí: techniky znalá generace iPod posedlá svým vzhledem a pořádáním večírků nebo cudná, prozatím nečinná skupina nahrazující časopisy knihami, televizi „surfováním“ po Internetu, jejíž hlavní prioritou jsou přátelé?

Agentura pro výzkum trhu Synovate právě zveřejnila klíčové výsledky z Planet Edge, rozsáhlého celoevropského výzkumného projektu zahrnujícího 11 oblastí, který zpovídal 18-24 leté a ptal se, jak tito mladí tráví svůj volný čas.

Julian Rolfe, Manager, Planet Edge, Synovate, poznamenal: „Výsledky studie ukazují na fakt, že s rostoucím nedostatkem víry ve vzdělávací systém a pracovní trh, mladí lidé v Evropě stále více investují svůj čas a energii do volno-časových aktivit za účelem získání vlastní identity a pocitu sounáležitosti.“

Studie ukazuje, že pro dnešní mladé lidi jsou přátelé NEJ důležitější hodnotou, důležitější než rodina, kariéra nebo vzdělání: 58 procent respondentů souhlasilo s tvrzením „moji přátelé jsou nejdůležitější věcí v mém životě“.

Nezkaženost
Dnešní mladá generace je mnohem více cudnější než předešlé generace:

  • Pouze 35 procent pravidelně pije alkohol
  • 78 procent chodí do společnosti 3x týdně a méně
  • 50 procent nikdy nekouřilo – a z těch, kteří kouří, jen 8 % věří, že kouření je „cool“, zatímco 55 % myslí, že kouření je návyková droga stejně jako kokain nebo heroin

    Co se týče celkového zdraví a pohody, je dnešní mládež méně aktivní než předešlá generace:

  • Více než jedna pětina se nikdy nevěnovala sportu ani cvičení
  • Více mužů, i když jen 28 %, než žen (23 %) chodí do posilovny
  • „Street“ sporty jsou stále velmi okrajové – přes 90 procent dotazovaných nikdy nejezdilo na skateboardu, na kole BMX nebo na surfu či windsurfu

    Je pouhým mýtem, že jsou mladí lidé posedlí svým vzhledem a že kvůli tomu utrácejí nemalé peníze:

  • Více než čtvrtina utratí za toaletní potřeby méně než £ 10 (14 EUR) za měsíc
  • Dvě třetiny utratí stejným způsobem méně než £ 24 (36 EUR)

    Technici nebo „technofóbové“?
    Dalším mýtem je, že mladí lidé milují technické novinky; jen 11 procent z nich kupuje nové technologie hned, jak jsou k dispozici, a kolem jedné poloviny čeká a sleduje, jak si s nimi jiní lidé rozumí, než se rozhodnou si je pořídit.

    Surfování na Internetu je častější aktivitou než sledování televize (74 % pravidelně surfuje oproti 72 % sledujících televizi). Avšak pouze čtvrtina respondentů někdy navštívila společenské stránky typu MySpace. Umísťování zajímavých fotek, informací, názorů a prohlížení cizích stále ještě není rozšířené (pouze 15 % dělá tuto činnost). 61 procent pak může stahovat hudbu z Internetu.

    Zajímavé je, že pro tuto věkovou skupinou se stává osobní laptop stejné nepostradatelným jako mobil. 28 % lidí by nemohlo žít bez svého laptopu a 32 % bez svého mobilního telefonu.

    Knihy jsou kupodivu oblíbenější než časopisy – 49 procent čte pravidelně knihy oproti 41 % čtenářů časopisů.

    Hudba proudící do jejich uší
    Mladým lidem se přezdívá „iPod generace“ či „MTV generace“, ovšem přezdívka „rádiová generace“ by byla mnohem trefnější:

  • 33 % poslouchá většinu své oblíbené hudby v rádiu
  • Jen 25 % ji poslouchá on line
  • 14 % ji poslouchá na hudebních kanálech v televizi
  • Počítač je v současnosti nejoblíbenějším prostředkem pro poslouchání hudby (81 %)
  • Pouze 21 % poslouchá hudbu na svých mobilních telefonech

    Množství stažené hudby (41 %) již u mladých lidí překročilo množství hudby pořízené v obchodech (33 %) a chození na koncerty se stalo překvapivě zanedbatelnou aktivitou:

  • 43 % nebylo za poslední tři měsíce na žádném koncertu
  • Dalších 43 % bylo pouze na jednom či dvou
  • Podobně, jen 51 % někdy navštívilo hudební festival

    Nastala obrovská změna v lidských postojích k zapojení různých značek do koncertů a hudebních událostí. Jen tři procenta se domnívají, že sponzoring je špatná věc:

  • 35 % respondentů myslí, že je pozitivní, neboť umožňuje vystoupení lepších kapel a použití lepších technických prostředků
  • 32 % se nestará o to, jestli je akce sponzorovaná či nikoliv
  • 28 % to nevadí, pokud je značka odpovídající

    Studie kombinující kvalitativní a kvantitativní on line výzkumné metody a odborné rozhovory, probíhala v 11 klíčových trzích– Velké Británii, Německu, Itálii, Francii, Španělsku, Řecku, Nizozemí, Belgii, Portugalsku, Švédsku a Norsku.

    – red –

  • Čtěte také

    Žaluzie, rolety, markýzy
    Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!