Společnost LogicaCMG oznámila prodej své divize Telecoms Products (TP) konsorciu soukromých investorů vedených fondem Atlantic Bridge Ventures. Nová společnost dostala jméno Acision.
Bývalá divize Telecoms Products, dnes tedy firma Acision, bude nadále telekomunikačním a mediálním firmám po celém světě dodávat softwarová řešení pro telekomunikační a mediální zákazníky. Společnost zaměstnává zhruba 1700 lidí ve 22 zemích a prostřednictvím vztahů s více než 300 provozovateli sítí a poskytovateli služeb obsluhuje přes miliardu koncových uživatelů. Od prvního dne po akvizici bude disponovat tržbami ve výši půl miliardy dolarů (1,07 mld. Kč).
LogicaCMG Telecoms Products si za posledních pět let vybudovala pověst inovátora, který má na kontě několik světových prvenství v mobilním telekomunikačním průmyslu. Konvergence pevných a mobilních telekomunikací s mediálním průmyslem v poslední době vytváří pro tuto společnost nové příležitosti nabízet svou odbornost a produkty ještě širšímu okruhu poskytovatelů služeb. Osamostatněním se pro nový subjekt Acision otevřou příležitosti k rozšiřování základny zákazníků prostřednictvím partnerské spolupráce s dalšími systémovými integrátory a servisními společnostmi, zároveň bude i nadále spolupracovat se stávající integrační divizí společnosti LogicaCMG.
„Cíle poradenského a integračního byznysu společnosti LogicaCMG se poslední dobou pomalu rozcházely s cíli divize Telecoms Products. Rozdělení je tak pro naši společnost logickým krokem,“ řekl Chris McDermott, generální ředitel společnosti LogicaCMG Telecoms. „Umožní rozvíjet naše obchodní kanály a upevňovat pozici důvěryhodného partnera provozovatelů sítí a poskytovatelů služeb. S naší agilností budeme schopni nadále pokračovat v inovacích a udržet si pozici lídra na světovém trhu.“
LogicaCMG Telecoms Products průkopnicky přispěla k prosazení služeb SMS a nadále má na tomto trhu prvenství, protože každý den zpracovává více než polovinu textových a multimediálních zpráv odeslaných po celém světě. Kromě toho, že si udržuje pevnou pozici v technologiích posílání zpráv, obsluhuje tři ze čtyř uživatelů videomailu na světě, její systémy plateb za obsah a zprávy zpracovaly tržby přesahující 100 miliard dolarů a nedávno se stala první společností, která umožňuje přijímat manažerská rozhodnutí na základě behaviorální analýzy v reálném čase. Společnost stojí za mnoha silně medializovanými úspěchy, v poslední době například umožnila interakci televizní show American Idol rekordním počtem 60 miliónů hlasujících diváků, čímž vygenerovala televizní společnosti obrovské příjmy a prodeje dalšího obsahu.
– das –
Článek je uveřejněn ve spolupráci se serverem Svět hospodářství.