Největší nákupní a zábavní centrum na Moravě a nově i stříbrná příčka v celé České republice. To je přívlastek, který si v září 2007 zapíše do svého rodného listu Olympia v Brně – Modřicích.
Centrum, které poprvé otevřelo své brány návštěvníkům v říjnu 1999, rozšíří svoji plochu díky 3. fázi dostavby na 84.000 m2. Přibude také 500 parkovacích míst a kapacita parkoviště tak vzroste na 2800 vozů.
Nová pasáž, která prozatím nese pracovní označení „Etapa III“, přinese pro Olympii několik důležitých změn. Nejvýznamnější prodejní jednotkou, která bude dominovat této části centra, se stane obchodní dům Kika – lídr rakouského trhu s nábytkem, který provozuje své obchodní domy také na Slovensku, v Maďarsku, Slovinsku a Chorvatsku. Do Olympie se také po několika letech vrátí širokosortimentní prodejna elektroniky. Významná část pasáže pak bude patřit opět trendové módě, kosmetice a modernímu životnímu stylu.
Od března 2006 mohli návštěvníci brněnské Olympie zpozorovat stavební ruch, který zavládl na pozemcích navazujících na dnešní obchodní pasáže. „Celá nová pasáž, která má podlahovou plochu 30.000m2 vzniká za současnými budovami Olympie směrem k Modřicím“ říká ředitelka brněnské Olympie Ing. Arch. Pavla Bumbálková a dodává: „První čeho si návštěvníci určitě všimli byl vznik pohodlného kruhového objezdu, který nově řeší bezpečný vjezd k nákupnímu a zábavnímu centru“. Dostavbou pasáže v Olympii vznikne další velkoryse pojatý vstup, který se pohledům návštěvníků otevírá okamžitě při nájezdu k centru. „Nová vstupní hala bude mít kruhový tvar a stejně jako společné prostory pasáže je navržena velmi prostorně a komfortně“, komentuje Pavla Bumbálková architektonické řešení nové části centra. Jeho autorem je Clark Geddes z Velké Británie, který stál už u zrodu první části centra. „Geddes má mimořádný cit pro vystižení atmosféry centra, a proto jsme jej znovu oslovili“, dodává obchodní manažer Olympie Aleš Navrátil a hned pokračuje: “I v nové pasáži pokračuje původní Geddesův rukopis – široké pasáže osázené tropickými rostlinami, bohatě prosvětlené díky proskleným plochám střech a nově i dynamické linie na podélných stěnách. Základní bílo – modrou barevností i celkovým dojmem tak centrum navozuje optimistickou atmosféru, kterou znáte třeba ze středomoří“.
Největší část plochy nové pasáže (22.000 m2) bude patřit rakouskému obchodnímu řetězci z oblasti nábytku a bytových doplňků – Kika. Obchodní dům bude nabízet své zboží hned ve třech nadzemních podlažích. „Kika se v brněnské Olympii poprvé v Evropě stává kotevním nájemcem obchodního centra“, přibližuje podrobnosti marketingový manažer Olympie David Kitner. Jak doplňuje: „Kika má zajímavou obchodní strategii. Neprodává zboží pod vlastní značkou a navíc nabízí nábytek a bytové doplňky v celé škále náročnosti, od segmentu levné koupě až po luxusní sortiment“. Kika se chová jako klasický obchodní dům, což umožňuje velmi pružně obměňovat zboží, reagovat na poptávku zákazníků i aktuální designérské trendy. „Zákazníkům tak nehrozí, že díky stagnaci sortimentu bude mít stejný kus nábytku ve svém obýváku 9 z 10 známých“, s úsměvem komentuje David Kitner.
V nové pasáži se návštěvníkům premiérově představí i další značky, které zatím na českém trhu nepůsobily. „Brněnská Olympia si dál drží pozici fashion centra“, podotýká Aleš Navrátil a pokračuje: „Otevřeme celkem 30 nových obchodních jednotek a objeví se tam mimo jiné další, v pořadí už třetí parfumerie, na své si přijdou milovníci trendových oděvů, textilu a obuvi, a svou premiéru bude mít v pasáži i klasická cestovní kancelář“.
-red-