Od října 2006 začaly Marketingové noviny exklusivně uveřejňovat jednotlivé kapitoly z nové knihy Moderní pojetí marketingu pro praxi od autora Ludvíka Čichovského. Další díl bude k dispozici ve formátu pdf pro všechny odběratele Newsletteru v pondělí dne 26.2.2007.
Ukázka z další kapitoly:
Marketing a Corporate Performance Management
Řízení výkonu a výkonnosti společnosti. Již v kupeckých školách hanzovních měst Evropy v 16. století se vyučovalo podle dochovaných písemných pramenů řízení výkonnosti kupecké činnosti. Od té doby jistě uplynulo mnoho staletí a přehouplo se dokonce i tisícileté a přesto řízení výkonu a výkonnosti jakékoliv činnosti je a stále i bude středem pozornosti lidí. V osmdesátých letech minulého století, se řízení výkonu a výkonnosti činností stalo i módní filosofickou disciplinou a zaměřením neboť člověk obecně má zájem na tom, aby jakákoliv jeho činnost byla řízena z hlediska jejího výkonu a výkonnosti. Čtenáře neunavuji tím, že používám současně slovo výkon a výkonnost, neboť jejich význam je odlišný. Z jakéhokoliv kvalitního slovníku totiž zjistí, že výkon je metrikou procesu tedy nějaké činnosti, třeba marketingové, a to v příslušných jednotkách a výkonnost je metrikou subjektu, tedy například marketingové strategické jednotky, která konkrétní procesy třeba marketingové, realizuje.
Newsletter je e-mail, který je rozesílán každé pondělí dopoledne a obsahuje přehled článků za posledních 7 dní. Odhlášení je možné na konci každého vydání. Newsletter objednávejte na této adrese.