CIMA – Český institut pro marketing a poradenská společnost INCOMA Consult uspořádaly 4.6.2002 v hotelu Marriott Praha mezinárodní kongres Marketing Management 2002. Tohoto výročního odborného a společenského setkání se zúčastnilo rekordních 320 managerů a expertů reprezentujících širokou škálu firem podnikajících v ČR a dalších reformních zemích. Obdobně jako v předchozích 2 ročnících měl kongres průřezový charakter a navštívili jej zástupci top a marketing managementu všech klíčových odvětví ekonomiky.
Dotazování mezi účastníky kongresu potvrdilo, že kongres nejen navázal na předchozí úspěšné dva ročníky, ale v řadě směrů je předčil. Vystoupení všech řečníků byla přijata velmi pozitivně, v průměru byla hodnocena známkou 1,74 (v roce 2000: 2,03, v roce 2001: 1,97), nejvíce byly přitom oceněny referáty Jannise Samarase (Santa-nápoje) a Miroslava Řezníka (Česká pojišťovna).
S mimořádně příznivým ohlasem se setkaly i jednotlivé diskusní sekce, hodnocené průměrnou známkou 1,69 (v roce 2000: 2,38, v roce 2001: 1,97). Účastníci za nejlepší označili sekci Efektivita a/nebo kreativita, moderovanou Jiřím Mikešem (AKA-Asociace komunikačních agentur). Příznivé ohodnocení získala i celková organizace kongresu – známka 1,33 (v roce 2000: 1,48, v roce 2001: 1,33).
Kongres Marketing Management 2002 plně potvrdil oprávněnost myšlenky organizovat výroční setkání profesionálů z oblasti marketing managementu. CIMA a INCOMA Consult proto ve spolupráci s dalšími experty – členy programového výboru začínají již nyní pracovat na koncepci 4. ročníku kongresu. Věří, že se jim podaří opět připravit program, který bude atraktivní a přispěje k rozvoji marketingového řízení v ČR i dalších tranzitivních ekonomikách. Čtvrtý ročník kongresu se uskuteční dne 3.6.2003.