Společnost MasterCard se rozhodla reagovat na rostoucí význam co-brandových platebních karet v České republice a ocenit nejlepší z nich. Prostřednictvím tohoto ocenění tak hodnotí i práci vydavatelů karet, kteří se na růstu segmentu co-brandových karet aktivně podílejí.
Co-brandové platební karty ztělesňují jeden z aktuálních trendů, kterým se český trh debetních i kreditních karet ubírá. Spotřebitelé dávají totiž přednost právě kartám, jejichž používání jim může přinést dodatečný benefit. Společnost MasterCard se rozhodla ocenit práci tuzemských vydavatelů, kteří se na rostoucí nabídce co-brandových karet v České republice aktivně podílejí. Za tímto účelem vyhlásila MasterCard nejlepší co-brandové platební karty MasterCard roku 2006, a to hned ve třech následujících kategoriích: Nejlepší novinka roku 2006, Nejlepší dlouhodobý projekt a Nejlepší co-brandová karta z hlediska přínosů pro klienta.
„Význam co-brandových karet roste nejen v České republice, ale také v celoevropském měřítku. Potvrzují to například závěry evropského průzkumu KRC Research ze září minulého roku. Z průzkumu vyplývá, že 73 % evropských spotřebitelů chce takovou kartu, jejíž používaní jim přinese nějaký druh bonusu. Jednou z priorit společnosti MasterCard je proto podpora rozšiřování funkčnosti platebních karet a také nabídky služeb jejich držitelům,“ uvedl Ján Čarný, generální ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku, Slovensko a Polsko.
Kategorie a oceněné karty
Nejlepší novinka roku 2006: Kreditní karta MasterCard Citi ČSA
Kreditní karta MasterCard Citi ČSA je vydávána ve spolupráci Citibank a Českých aerolinií. Držitel této karty získává s každou uskutečněnou platbou míle do věrnostního programu OK Plus Českých aerolinií. Získané míle je pak možné proměnit například za bonusovou letenku do celého světa, převedení do vyšší cestovní třídy či k vystavení poukazu pro nadváhu zavazadel. Samotná karta pak neslouží jen jako karta kreditní, ale představuje zároveň členskou kartu programu OK Plus. Uvedení této karty na český trh bylo provázeno rozsáhlou reklamní a PR kampaní s výstižným sdělením „Vše na jednu kartu“.
„Cílem Citibank je být nejlepším poskytovatelem kreditních karet v České republice, který splňuje a překonává očekávání svých klientů. Našim klientům nabízíme unikátní produkty a služby nejvyšší kvality. V oblasti partnerských karet je naším záměrem spojovat se s těmi nejlepšími. Proto v současné době nabízíme kreditní karty ve spolupráci s Českými aeroliniemi, společností Shell a mobilním operátorem Telefonica O2, tedy se společnostmi, které jsou špičky ve svém oboru,“ uvedl ředitel kreditních karet Citibank Rizwan Qazi.
Nejlepší dlouhodobý projekt: Platební karty MasterCard Partner od České spořitelny
Za nejlepší co-brandové platební karty v této kategorii byly vyhlášeny MasterCard karty programu Partner vydávané Českou spořitelnou. Tyto karty představují spojení České spořitelny hned s několika partnery z komerční sféry, jako jsou prodejce nábytku ASKO, cestovní kancelář Čedok, internetový obchod ePROTON, parfumerie FAnn, FOKUS optik, prodejny obuvi HUMANIC, výrobce značkové fototechniky Olympus, Oděvní Podnik Prostějov, provozovatel multiplexů Palace Cinemas, síť prodejen SPORTISIMO a prodejce vstupenek TICKETPRO. Platební karta Partner může mít podobu jak debetní, tak kreditní karty. Tyto karty umožňují svým držitelům možnost čerpání slev u všech partnerských společností, kterých je v současné době již více než deset.
„Slevový program Partner zvyšuje hodnotu karty, protože klientům přináší zvýhodnění u těch nejlepších obchodníků. Jde o oboustranně výhodnou spolupráci pro banku i pro partnery, kterým banka za poskytnutou slevu přivádí své klienty jako zákazníky,“ vysvětluje ředitelka obchodní politiky kartového centra České spořitelny Marie Hešnaurová.
„Klient České spořitelny získává navíc dvojí benefit – uplatní slevu na nákup a ještě nasbírá body do věrnostního Bonus programu,“ doplňuje Marie Hešnaurová.
Nejlepší co-brandová karta z hlediska přínosů pro klienta: Kreditní karta Shell MasterCard od Citibank
Tato kreditní karta byla představena v listopadu 2006 a Citibank ji vydává ve spolupráci s provozovatelem čerpacích stanic Shell. Držitelé karet vydaných do 31.1.2007 mohou první dva měsíce po vydání získat bonus v hodnotě 6 % z ceny každého litru paliva u čerpacích stanic Shell v České republice a zároveň také 2 % ze všech ostatních nákupů realizovaných touto kartou, a to jak v České republice, tak i v zahraničí. V následujícím období jsou bonusy stanoveny na 3 % z ceny paliva u Shellu a 1 % pro všechny ostatní nákupy.
„Citibank si velice váží ocenění, která nám byla na poli partnerských karet udělena společností MasterCard. Toto uznání, kterého si velice vážíme, je pro nás zároveň i závazkem do budoucna – poskytovat produkty a služby té nejvyšší úrovně a kvality našim stávajícím i budoucím klientům,“ dodal Rizwan Qazi, ředitel kreditních karet Citibank.
Společnost MasterCard vybírala při svém hodnocení z nabídky čtyř desítek co-brandových programů společnosti MasterCard v České republice.
Co-brandová platební karta je taková karta, při které spolupracuje vydavatel karty s partnerem z komerční sféry (například s obchodníkem). Spotřebitel získává za platby uskutečněné danou kartou např. bonusové body, které může zpravidla proměnit za konkrétní zboží či slevu u partnera co-brandového programu. Co-brandové platební karty tak představují jednu z forem věrnostních programů vydavatelů i jejich partnerů.
– red –