Prohlášení, že pojištění šetří peníze, je klamavé a pojišťovny, které je šíří ve své inzerci, mohou být pokutovány. Tak varoval pojišťovací ústavy Úřad pro finanční služby (FSA), dozorový orgán nad pojišťovnictvím ve Velké Británii.
Inzeráty podobného změní jsou zavádějící. Vytvářejí ve spotřebiteli dojem, že může ušetřit peníze, ve skutečnosti je ale ušetří jen některým, soudí FSA. „Většina lidí spoléhá na ochranu prostřednictvím nějaké formy pojištění a inzerce je hlavní komunikační kanál, který spotřebitele ovlivňuje při výběru pojišťovny. Proto musí být inzeráty pravdivé a ne zavádějící. Spotřebitelům musí být zcela jasné, co se skutečně nabízí,“ říká Vernon Everitt z FSA.
Úřad během jednoho loňského měsíce monitoroval inzeráty 57 pojišťoven v novinách a seznal, že 57 % inzerátů na pojištění motorových vozidel a 25 % inzerátů na pojištění domácností je klamavých. U cestovního pojištění byly výsledky výrazně lepší.
Pojišťovny mají tři měsíce na to, aby svou komunikaci daly do pořádku, jinak budou čelit veřejné cenzuře a vysokým pokutám.
Asociace britských pojišťoven vřele se závěry dozorového úřadu souhlasila. „Nabídky musejí být přesné a v zákazníkovi budit jasná očekávání,“ řekl Nick Starling z Asociace britských pojišťoven pro zpravodajský server BBC.
– toy –
Článek je uveřejněn ve spolupráci se serverem Svět hospodářství.