Internetové telefonování již dávno není doménou pouze počítačových nadšenců, ale stále častěji je využíváno běžnými internetovými uživateli. Nejčastějšími online telefonisty v internetové populaci ČR jsou uživatelé ve věku 20-29 let, následují věkové skupiny 30-39 let a 40-49 let.
Nejčastěji využívanou aplikací je program Skype. Šest týdnů poté, co společnost Skype začala nabízet svůj program v češtině, využilo jejích služeb nově dvěstě tisíc lidí. Skype využívá v České republice 90% těch, kteří přes internet volají.
Přestože je možné prostřednictvím internetového volání komunikovat po celé planetě, tak převážná většina uživatelů (74 %) využívá tuto službu k místním-tuzemským hovorům, což souvisí s velkou úsporou nákladů za telefonní poplatky. Česká republika v porovnání cen za volání patří v Evropě spíše k dražším zemím. Minimální náklady, snadná instalace, dostupnost a rychlost – všechny tyto atributy splňuje internetové telefonování. I proto je se službou spokojena většina internetových telefonistů, zejména pak mladší generace ve věku 12 – 29 let.
O této stále oblíbenější kratochvíli se uživatelé nejčastěji dozvídají od svých známých a prostřednictvím internetu. Na doporučení od známých slyší především ženy, kdežto muži získávají častěji informace prostřednictvím internetu.
Mobilní telefon a internet
V poslední době se dostává do povědomí a je stále populárnější připojování k internetu přes mobilní telefony. Funkci připojení k internetu umožňuje více než polovina mobilních telefonů, které vlastní internetová populace. Pouze 17 % z nich ji pravidelně využívá, a to zatím převážně k soukromým účelům.
Z těch, kteří o přístupu k internetu přes mobilní telefon slyšeli, ale ještě jej nevyzkoušeli, plánuje tuto službu využít během příštích 6-ti měsíců pouze desetina uživatelů internetu, více jak polovina o tomto zatím neuvažuje a více jak třetina váhá.