Zástupci nejvyššího vedení francouzské skupiny Lagardere – Arnaud Lagardere, předseda dozorčí rady, a Didier Quillot, hlavní výkonný ředitel – dne 11. prosince 2006 uvedli v Paříži do života novou organizaci mediální divize koncernu Lagardere.
Ta nyní pod novým názvem Lagardere Active Media spojuje veškerá tištěná média vydávaná pod původní značkou Hachette Filipacchi s audiovizuálními aktivitami značky Lagardere Active. Nová divize Lagardere Active Media tak komplexně pokrývá působení celé skupiny Lagardere v oblasti tisku, rádia, televize a internetu.
Posláním nově vytvořené divize Lagardere Active Media je:
– stát se jedním z nejdůležitějších světových hráčů ve vytváření obsahu pro všechny typy médií;
– stát se mezinárodní „továrnou na značky“, která bude schopna pokrývat všechny typy médií na mezinárodních trzích;
– urychlit svou digitální transformaci.
Nová podoba mediální divize by měla bezprostředně vést k významnému snížení nákladů, a to konsolidací podpůrných funkcí a zefektivněním obchodního portfolia. Tomu byla uzpůsobena i organizační struktura, která by měla této divizi vedle výkonného řízení médií umožnit i efektivní zvládnutí obchodního rozvoje prostřednictvím aliancí a akvizicí v digitálním sektoru.
Pro dosažení tohoto cíle byly vytvořeny dva nové úseky: úsek marketingu pokrývající celou divizi, který obhospodařuje veškeré její značky, a úsek digitálního obsahu, který zodpovídá za plánování a řízení strategie na poli internetu pro všechna média ve Francii i dalších zemích. V oblasti reklamy pak dojde pod hlavičkou Lagardere Active Media ke spojení dvou hlavních mediazastoupení skupiny (Lagardere Active Publicité a Interdeco), čímž vznikne druhé největší mediální zastoupení ve Francii, které bude ve své domovské zemi vystupovat pod značkou Lagardere Publicité a v mezinárodním měřítku jako Lagardere Global Advertising. Televizní výroba bude seskupena pod hlavičkou Lagardere Images, což dále posílí postavení této značky v oblasti médií a sportu s cílem stát se globálním produkčním centrem.
„Naše síla spočívá v naší přítomnosti ve všech typech hromadných sdělovacích prostředků, v nejdynamičtějších segmentech trhu ve Francii i ostatních zemích, na síle našich značek a na talentu a profesionalitě našich redakčních týmů,“ zdůrazňuje Didier Quillot, hlavní výkonný ředitel divize Lagardere Active Media. „Naše nová struktura skvěle odráží snahu využívat synergii v rámci celé skupiny, snižovat náklady a vyvinout kulturu úspěšné firmy, která bude prostupovat tradičními i digitálními médii. Veškerou sílu a energii zaměříme na dosažení těchto cílů již v roce 2007.“
– red –