Branding

Benzina představila prémiovou značku Benzina Plus

V rámci své nové obchodní strategie představuje společnost Benzina, provozující nejrozsáhlejší síť čerpacích stanic v České republice, prémiovou značku Benzina Plus. Společnost plánuje výrazně modernizovat a přejmenovat zhruba 102 z více než 300 svých čerpacích stanic po celé zemi. Cílem je přilákat nejnáročnější motoristy širokou škálou prémiových služeb a zvýšit podíl na trhu. První čerpací stanice Benzina Plus byla otevřena na dálnici D1 poblíž Prahy.

Změny v maloobchodní strategii Benziny jsou součástí Programu partnerství, jehož cílem je integrovat celý holding UNIPETROL s jeho mateřskou společností PKN ORLEN a zvýšit jeho efektivitu. Proces přeměny začal již v roce 2005, kdy byl UNIPETROL privatizován a stal se součástí přední středoevropské rafinerské a petrochemické skupiny PKN ORLEN. Jedním z prvních opatření byla finanční injekce ve výši 1,3 mld. Kč, jejímž prostřednictvím UNIPETROL posílil finanční stabilitu Benziny a vytvořil prostor pro velké investice potřebné k posílení celkového postavení společnosti na trhu.

Nová strategie pro maloobchodní síť
Detailní analýzou trhu bylo zjištěno, že současná pozice Benziny je nejednoznačná. Motoristé značku vnímají nekonzistentně, stojící někde uprostřed mezi levnými značkami či neznačkovými firmami na jedné straně a prémiovými sítěmi na straně druhé. Navíc postrádají vizuální integritu a nabízené služby hodnotí jako „slabší kvalitu za neodpovídající ceny“. Ukázalo se, že je nezbytné zlepšit služby a obnovit jednotnou identitu značky. Nová strategie pro maloobchodní síť Benziny počítá s rozdělením sítě na dvě dílčí značky, které se budou transparentně obracet k různým skupinám spotřebitelů. Nové prémiové čerpací stanice Benzina Plus budou nabízet špičkové služby těm, již požadují vysokou kvalitu a široký výběr produktů. Zbývající stanice pod značkou Benzina jsou určeny řidičům, kteří hledají dobrou kvalitu za rozumnou cenu. Přeměna obchodní sítě bude stát přibližně 1,3 mld. Kč. „Společnost PKN ORLEN získala rozsáhlé zkušenosti při restrukturalizaci své maloobchodní sítě a při realizaci úspěšných marketingových strategií na polském trhu. Tyto zkušenosti ukazují, že model založený na dvou segmentech je vysoce efektivní. Na základě těchto znalostí dnes budujeme pozici silného leadera na vysoce konkurenčním středoevropském trhu s palivy. Jsem přesvědčen, že podnikatelská koncepce, kterou nyní Benzina zavádí, předčí očekávání spotřebitelů a uspokojí jejich rozličné potřeby,“ prohlásil prezident PKN ORLEN Igor Chalupec.

Tři fáze transformace
Strategie uvedení nové značky Benzina Plus na trh bude mít tři fáze. Cílem první z nich je do konce roku 2006 zlepšit fungování čerpacích stanic ve stávající struktuře, zajistit jejich finanční stabilitu a posílit organizaci společnosti s využitím podpory a zkušeností skupiny PKN ORLEN. Ve druhé fázi, do konce roku 2007, Benzina dokončí transformaci 75 stávajících čerpacích stanic na prodejní místa s prémiovou nabídkou pod značkou Benzina Plus. Do roku 2009 bude zprovozněno 102 čerpacích stanic Benzina Plus. Třetí fáze, jež bude dokončena v letech 2008 – 2009, se zaměří na posilování značky Benzina v celé její rozsáhlé síti. „Ať jedete kamkoli, v rozumné vzdálenosti od vás je vždy Benzina, a to nám dává dobré šance na úspěch na rostoucím českém trhu,“ říká Martin Durčák, generální ředitel Benziny.

Nový design
Kromě nového jména bude mít prémiová značka Benzina Plus i novou podobu. Tradiční barvy Benziny, červenou a bílou, nahradí červená, stříbrná a modrá. Prostor čerpací stanice, informačně-reklamní totemy, stejně jako logo, dostanou nový vzhled. Pod značkou Benzina Plus dojde také k rekonstrukci stávajících zařízení a k rozšíření služeb, zejména na čerpacích stanicích s největším provozem. Síť se bude rozvíjet velmi rychle. Pro nejbližší léta se počítá s vybudováním čtyř zcela nových čerpacích stanic této značky ročně. Zároveň s rozvojem prémiové sítě Benzina Plus bude probíhat obnova a modernizace ostatních stanic, jež bude dokončena v roce 2009. Zvláštní pozornost bude věnována skupině stanic Kaučuk a Paramo, které jsou ve žluté a modré barvě. Všechny budou buď odprodány, nebo zrekonstruovány na standardní (červené) stanice Benzina již v roce 2007.

Benzina

Benzina s 327 veřejnými čerpacími stanicemi provozuje největší celostátní síť v České republice a nabízí paliva a další zboží a služby široké skupině zákazníků. Benzina, a. s., byla založena 1. ledna 1994, když se původní státní podnik Benzina rozdělil na společnosti Benzina, a. s., ČEPRO, a. s., (produktovody) a státní podnik Benzina. Dnes je společnost 100% dceřinou firmou holdingu UNIPETROL. Tržní podíl Benziny v roce 2005 činil 9,9 %, což pro společnost znamenalo třetí místo na tuzemském maloobchodním trhu.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!