Po devadesátých letech, kdy došlo k velkým strukturálním změnám ve společnosti a hlavním tématem bylo budování ekonomiky a kariéry, se lidé nyní stále více zajímají o odpočinek a trávení volného času. S tím souvisí i stále větší obliba sportovních aktivit a dynamika obchodu se sportovním zbožím. Podle studie SPORTS EQUIPMENT & FASHION 2006, realizovaného společnostmi INCOMA Research a GfK Praha, se sportu věnuje 52% obyvatel České republiky, většina z nich sportuje pravidelně. Trávení volného času sportem je přitom typické zejména pro lidi do 40 let, kteří žijí v domácnostech se středními a vyššími příjmy.
Češi se ročně věnují sportu v průměru asi každý třetí den v roce a téměř ¾ tohoto času je věnováno letním sportům. Mezi nejoblíbenější sporty patří plavání, turistika, sjezdové lyžování a cykloturistika. To souvisí i s tím, že Češi si sport spojují zejména s relaxací, udržováním kondice a trávení času s rodinou nebo přáteli.
Drtivá většina dotázaných nakupuje sportovní zboží ve specialisovaných prodejnách – více než polovina nakupujících výrazně preferuje malou specialisovanou prodejnu (56%), další ¼ nakupuje ve velkých samoobslužných prodejnách sportovních řetězců. Pouze 8% sportujících uvádí jako své hlavní nákupní místo sportu hypermarket. Velký počet maloobchodníků a fragmentace trhu je jedním z důvodů, proč jsou nakupující málo věrní jedné prodejně – více než 2/3 dotázaných uvedlo, že sportovní prodejny běžně střídají. Lidé si sportovní prodejnu vybírají zejména podle její blízkosti, důležitá je také šíře nabídky a odbornost personálu.
I nákup sportovního zboží je do značné míry impulsní a nákupní rozhodování se odehrává často až v prodejně. Lidé si vybírají zboží podle ceny, vzhledu a atraktivity, trvanlivosti a kvality provedení. Nízká cena zboží však rozhodně není klíčovým faktorem a nakupující pečlivě zvažují, jakou kvalitu za danou cenu dostávají. Značka je vnímána hlavně jako garance kvality, sama o sobě pro většinu sportujících nemá velkou hodnotu.