Obchod

Většina firem utratí za kancelářské potřeby do 3 tisíc korun měsíčně

Téměř sedmdesát procent firem utratí za kancelářské potřeby v průměru do tří tisíc korun za měsíc, jak vyplývá ze statistických údajů společnosti ACTIVA. Pětina firem pak utratí měsíčně v rozmezí od tří do deseti tisíc korun. Pouze jedno procento firem utratí v tomto období více než padesát tisíc korun, přičemž na celkovém obratu trhu kancelářských potřeb se tyto firmy podílejí téměř třiceti procenty.

„Segmentace trhu má svá specifika,“ uvádí Martin Holoubek, vedoucí obchodní zástupce společnosti ACTIVA a pokračuje: „Nelze uplatnit klasické třídění podniků na malé střední a velké firmy dle obratu či počtu pracovníků. Naše společnost proto využívá specifické členění společností, které vychází z měsíčního ohodnocení nákupního potenciálu společnosti příslušným obchodním zástupcem. Významným pomocníkem je přitom obor podnikání – např. malá právní kancelář realizuje vyšší obrat než střední strojírenský podnik.“

Komoditní struktura obratu společnosti ACTIVA zůstává bez zásadních změn. Největší podíl na obratu stále tvoří papír (30 %), následovaný kancelářskou technikou, a to především díky relativně vysokým cenám originálního spotřebního materiálu. Třetí v pořadí jsou archivační potřeby (pořadače, desky atd.) a na čtvrtém místě občerstvení (12,5 %), přičemž podíl těchto komodit je velmi vyrovnaný. Ostatní katalogové kapitoly zboží nepřekračují s výjimkou psacích potřeb 5 procentní podíl.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!