Turistickými cíli už dávno nejsou jen hrady, zámky či rozhledny. Stále více se do popředí zájmů návštěvníků derou místa, kde se vyrábějí oblíbené a tradiční produkty. Potvrzují to i výsledky nošovického pivovaru Radegast, jehož exkurzní trasu letos navštívilo o 5 % návštěvníků více než ve stejném období roku 2005. Výrazně přibylo i hostů ze zahraničí.
O tom, že pivo Radegast je vyráběno v nejmodernějším pivovaru v Česku se přišlo v letošním roce přesvědčit více než 5.700 lidí. Z toho téměř 800 přicestovalo do Nošovic ze zahraničí, zejména z Polska a Německa. Jak říká manažer pivovaru, Ivo Kaňák, dlouhá cesta se turistům vyplatí: „Jsme jeden z mála pivovarů, který ukazuje výrobu piva v reálu. Pivovary stále častěji směřují k budování návštěvnických center mimo místa, kde se pivo skutečně vaří. Je to podstatně jednodušší cesta, ovšem rozhodně méně atraktivní.“
Provádění exkurzí má v Radegastu dlouhou tradici. První pivní turisté navštívili pivovar začátkem 80 let. V současnosti disponuje pivovar šesti průvodci, kteří provádějí milovníky piva šest dnů v týdnu. Stále častěji pak hosté využívají možnosti přihlásit se na exkurzi formou on-line formuláře na stránkách www.radegast.cz.
Rok 2006 je ve znamení významného růstu zahraničních návštěv. Dvouhodinovou exkurzí letos prošlo téměř 800 cizinců, zejména návštěvníků z Polska a Německa. Pro další rok chce Radegast počet turistů dále navýšit. „Je naším cílem, aby návštěva pivovaru byla v itinerářích lidí, kteří do našeho regionu přijíždějí. Proto hodláme rozšířit propagaci exkurzí v informačních centrech a u poskytovatelů ubytovacích služeb,“ přiblížil plány do budoucna Ivo Kaňák.
– red –