Marketing

Trhy e-commerce se významně zotavily

Evropané používali internet ke svým nákupům v zimním pololetí roku 2001 častěji, než se dalo usuzovat z vývoje v letním pololetí. Zároveň se také zvýšil objem jejich nákupů. Tento pozitivní trend celkově více vyrovnává letní propad v roce 2001, takže se rok 2001 rozvíjel podobně dynamicky jako předešlý rok 2000.

Od listopadu 2001 do dubna 2002 uskutečnilo své nákupy po internetu celkem 58,5 mil. osob v Belgii, Německu, Francii, Velké Británii, Nizozemsku a Španělsku. Oproti letnímu pololetí 2001, v němž po internetu nakupovalo 51,9 mil. osob, to představuje nárůst ve výši 13 %.

Tento celkově velmi pozitivní vývoj má své odlišnosti v závislosti na jednotlivých zemích. Ve Velké Británii objem trhu razantně poskočil z 2,7 na 7,9 mld. eur. V Německu byl sice nárůst menší než ve Velké Británii, ale i zde objem trhu vzrostl. Ve Španělsku byl, i když na nižší úrovni, zaznamenán rovněž dynamický potenciál růstu, naproti tomu v Nizozemsku byl spíše utlumený. V Belgii a Francii trh stagnoval.

Pět nejdůležitějších segmentů e-commerce v Evropě – knihy, hudební CD, počítače, oděv a obuv spolu s turismem – velmi silně kolísají podle sezóny. V jednotlivých národních trzích měl obecný vývoj segmentů trhu značný vliv na celkový objem e-commerce. To např. platí pro vývoj knižního trhu, který podstatně ovlivnil celkový objem e-commerce. V Německu poklesl prodej knih v létě roku 2001 více než v ostatních evropských zemích. Tento vliv na e-commerce byl navíc umocněn tím, že Němci využívali turistických služeb po internetu daleko méně než např. Britové.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!