Průzkumy dokazují, že přes internet v ČR nakupuje stále více zákazníků. V roce 2005 nakoupily přes internet téměř 3 milióny Čechů, celkově již nákup přes internet vyzkoušelo 85 % internetové populace České republiky. Jedním z nejvyužívanějších aplikací přes internet je rezervace a nákup letenek, zájezdů a ubytování.
Nejnovější on-line průzkum společnosti British Airways realizovaný v srpnu 2006 na vzorku více jak 5,500 uživatelů internetu navíc ukázal, že 98% respondentů využívá internet k plánování a organizaci dovolené. Nejčastěji hledají informace o zemích kam cestují, porovnávají cenové nabídky a nebo přímo rezervují a nakupují cestovní služby. Za největší výhodu plánování cestování či dovolené přes internet považuje 42% Čechů rychlost a snadnost přístupu k informacím, 28% možnost srovnání cen a nabídek a 26% respondentů tento způsob volí pro celkové pohodlí při organizovaní celé cesty.
Vzhledem k uvedeným údajům se British Airways dlouhodobě snaží o rozvoj online služeb v leteckém průmyslu a jejich přiblížení se zákazníkům. Tento trend odpovídá i obchodním výsledkům British Airways v České republice, kde její online služby využívá stále více cestujících. Během letošního léta cestovalo s British Airways z Prahy o 33,9 % více zákazníků, kteří si zakoupili letenku na ba.com, než ve stejném období roku 2005. Výsledky využívání služby Online Check-in, tedy internetového odbavení, jsou ještě výraznější. Tuto službu využilo v létě 2006 téměř dvakrát více zákazníků než ve stejném období roku loňského.
British Airways nyní zavádí zcela novou službu, kterou je nový rezervační systém zjednodušující rezervaci a nákup dálkových letů. “K podpoře využití této a dalších novinek v online službách nabídne British Airways českých zákazníkům od 3. do 6. října 2006 letenky do dálkových destinací za výjimečně nízké ceny. Vzhledem k tomu, že o zakoupení takto zvýhodněných letenek rozhoduje především rychlost, je nová možnost rezervace a zakoupení si letenky na dálkové lety z pohodlí svého domu či kanceláře tou největší výhodou.“ říká Anna Chmelíková, obchodní ředitelka British Airways pro ČR, SR a Maďarsko.
Výhodou nového rezervačního systému na ba.com je především přehlednost a interaktivní nabídka letů i v nejbližších termínech před a po požadovaném datu. To znamená, že zákazník má možnost si velmi jednoduše vybrat nejen časově, ale i pro něj finančně nejvýhodnější let. Navíc se lehce může prostřednictvím portálu z pohodlí domova i odbavit, rezervovat si konkrétní sedadlo na palubě letadla úplně zdarma, anebo změnit termín svého letu. Přes portál je navíc možné zcela podrobně naplánovat a zorganizovat svou cestu prostřednictvím služby „nákupní košík“ – počínaje letenkou, přes rezervaci hotelového pokoje, automobilu či rezervaci místa v oblíbené restauraci. To vše v rámci jedné transakce a při platbě v českých korunách.
– red –