Již více než 300 základních škol se dosud přihlásilo do projektu „Počítače školám“. Na dvacet nejúspěšnějších českých škol, které nasbírají největší počet víček od rostlinného tuku Rama, čekají počítače v hodnotě 100 tisíc korun. Společnost Unilever ČR tak tímto odstartovala dlouhodobou podporu základních škol.
Hlavním cílem soutěže je přispět ke zlepšení technického vybavení českých škol. I když nemůže vyhrát každá škola, která by počítače potřebovala, jsou dva milióny korun věnované pořadatelem soutěže – společností Unilever ČR – vítaným příspěvkem do českého školství.
„Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) tyto aktivity sleduje, ale nevydává k nim žádná nařízení či doporučení. Rozhodnutí o tom, zda se základní škola podobných akcí zúčastní, je plně v kompetenci ředitele školy,“ uvedl ředitel odboru základního školství MŠMT.
O tom, která škola vyhraje se mohou zasloužit sami žáci a samozřejmě jejich rodiny. Soutěž probíhá od 15. května do konce září a pravidla byla záměrně koncipována tak, aby výhru nezískal jednotlivec, ale škola či třída. V této soutěži může vyhrát každý, ve školách budou totiž odměněny i nejaktivnější třídy, jejichž žáci dostanou moderní hodinky.
Zájem o tuto akci je větší než pořadatelé předpokládali, na Slovensku ale předčil veškerá očekávání – zde je přihlášeno již přes 400 škol.
„K účasti na této soutěži nás motivovala lákavá výhra, která čeká na 20 nejúspěšnějších škol. Nezanedbatelné je i hledisko zdravé výživy,“ uvedl mgr. Miloslav Čechura, ředitel základní školy Vinařská v Ústí nad Labem. „Velice rádi jsme se do soutěže zapojili a víčka sbíráme. Věříme, že i jako menší škola máme šanci na výhru,“ dodává mgr. Ilona Prokopová, ředitelka základní školy Jiřice v Humpolci.
Vedle škol, kde se děti pustily do soutěže s nadšením, se organizátoři setkali i s odmítavým přístupem ze strany některých ředitelů, že se jedná o reklamní akci. V pravidlech je jasně stanoveno, že účast v soutěži je zcela dobrovolná, a proto záleží na řediteli školy, zda se do soutěže zapojí.
Společnost Unilever ČR nijak nezastírala, že se jedná o reklamní soutěž. Pokud jde o reklamu zaměřenou na výrobek zdravé výživy, není na ní nic špatného. Navíc podobné akce se v zahraničí, např. ve Velké Británii, těší velké oblibě. Touto akcí Unilever ČR zahájil podporu základních škol, ve které hodlá stejným způsobem pokračovat i v příštím roce.