Tradice a inovace – dvě hodnoty, které významnou měrou utvářejí identitu společnosti Henkel. Před 130 lety – dne 26. září 1876 – založil obchodník Fritz Henkel na dvoře domu v Cáchách svou malou továrnu na výrobu pracích prostředků.
Jeho počáteční kapitál tehdy tvořily především nápady, jimiž chtěl zlepšit a usnadnit každodenní život lidí. Také dnes společnost usiluje ještě více než kdy dříve o inovace zajišťující úspěšnost podniku.
Rok 2006 není pouze rokem, v němž výrobce značkových produktů slaví 130 let své existence. Je to rovněž rok, který společnost Henkel vyhlásila rokem inovací a v němž zaměstnanci věnují to nejvyšší úsilí nalézání inovačních myšlenek ve všech profesních oborech. Úspěch společnosti Henkel se vždy opíral o inovační vylepšení nabízených výrobků. Vademekum Sensitive, Fa Asia Spa a Persil s vůní aviváže nebo inovační montážní lepidla značky Pattex a Ceresit představují pouze některé z novinek, s nimiž společnost konkurovala jen v tomto jediném roce. Společnost Henkel je dynamickým podnikem, který žije z neustálých inovací a změn.
Již od samého založení stály ve společnosti Henkel v popředí výzkum, vývoj a technologie ve službách spotřebitele. Dne 26. září 1876 založil na dvoře domu v Cáchách obchodník Fritz Henkel pocházející z Hesenska malou továrnu na výrobu pracích prostředků. Jeho počáteční kapitál tvořily především nápady, jak zlepšit a usnadnit každodenní život lidí. Svou pozornost zaměřil zejména na jednu cílovou skupinu, a sice na hospodyně. V roce 1907 se společnosti podařilo dosáhnout průlomu: na trhu se objevil Persil – první samočinný prací prostředek. Byl pojmenován podle svých složek perborátu a silikátu. Rychlostí větru dobyl Persil domácnosti, a položil tak milník na cestě budoucího vývoje společnosti Henkel. Až do dnešního dne byla tato cesta lemována mnoha dalšími milníky: nové výrobky, postupy a způsoby užití. Inovace byly vždy hnací silou rozvoje společnosti Henkel – a budou a musí jí být také v budoucnu.
Od roku 2001, kdy byla odprodána chemická divize pod názvem Cognis, se Henkel zaměřuje na tři strategické obchodní oblasti: prací a čisticí prostředky, kosmetika a péče o tělo a dále lepidla, tmely a povrchové úpravy. Všechny oblasti působnosti jsou od té doby nepřetržitě rozšiřovány a mají v celosvětovém měřítku vedoucí postavení. Značka Henkel se mezitím rozvinula ve světovou značku, která je symbolem kvality, inovace a důvěry zákazníků.
Akvizicí společností Dial Corporation, předního výrobce spotřebního zboží v Severní Americe (2006) nebo výrobce profesionální vlasové kosmetiky ARL (2004), posílila společnost Henkel opět významnou měrou své mezinárodní postavení a Severní Amerika se pro společnost stala regionem s nejvyššími obraty.
– red –