Podle výzkumu SUPERMARKET & DISKONT 2006 společností INCOMA Research a GfK Praha nakupují české domácnosti čerstvé maso nejčastěji v malých samoobsluhách (27 % zákazníků), téměř čtvrtina (23 %) nakupujících upřednostňuje tradiční řeznictví a prodejny maso-uzeniny. Všechny „moderní prodejny“, tj. hypermarkety, supermarkety a diskonty, preferuje při nákupu masa 40 % zákazníků – přitom rodinné nákupy všech potravin v těchto prodejnách dělá 75 % zákazníků.
Hypermarkety, nejoblíbenější prodejny vůbec, navštěvuje pro velké nákupy 40 % zákazníků, při nákupu masa je to jen 25 %. Výsledky výzkumu naznačují určitá specifika při nákupu masa. Spotřebitelé upřednostňují menší prodejny, které jim zajišťují čerstvé výrobky krátkodobé spotřeby v blízkosti bydliště. Zároveň rádi nakupují čerstvé maso u specialistů.
Výzkum SUPERMARKET & DISKONT 2006 ukázal také atraktivitu jednotlivých potravinových řetězců při nákupu čerstvého masa. Zákazníci vybírali vedle prodejny, která je jejich hlavním nákupním místem pro potraviny obecně, také prodejnu, kde utratí nejvíce peněz za maso. Nejvíce zákazníků, kteří nakupují v konkrétní prodejně potraviny obecně a současně také čerstvé maso, mají Globus, Interspar, Plus Diskont a Makro.
V případě nejúspěšnějšího řetězce Globus zde nakupuje 83 % zákazníků, kteří mají prodejnu Globus za hlavní nákupní místo potravin, také maso; pouhých 17 % jeho zákazníků nakupuje maso jinde. U Plus Diskontu je úspěch spojen především s prodejnami Maso Novák, které jsou obvykle umístěny přímo v prostorách diskontu.