Společnost Aisa seznamuje s výsledky šetření zaměřeného na názory veřejnosti týkající se baleného pečiva. Dotazován byl reprezentativní výběrový soubor 1046 občanů České republiky ve věku od 15 do 69 let.
Respondenti odpovídali na tři otázky:
Kupujete vy osobně balené pečivo jako například bábovky, vánočky, rolády, záviny a balené koláče? Nezáleží na tom, zda pro Vaši potřebu, pro rodinu nebo pro další osoby.
Podle které nebo kterých okolností si zpravidla vybíráte balené pečivo?
Co z Vámi uvedených vlivů je při Vašem nákupu baleného pečiva nejdůležitější ze všech, je na prvním místě?
Výsledky:
Šest Čechů z deseti si aspoň výjimečně kupuje balené pečivo. Při nákupu rozhoduje hlavně lhůta spotřeby a vzhled pečiva, nejméně je nákup ovlivněn složením, značkou a hezkým obalem.
10% veřejnosti si kupuje balené pečivo často, 32% občas a 15% jen výjimečně.Vůbec si nekupuje balené pečivo 40% spotřebitelů. Častěji nakupují balené pečivo ženy, hospodyně.
Převážná většina kupujících potvrzuje, že na nákup má vliv a je při něm obvykle velmi důležitá lhůta spotřeby, vzhled pečiva, popř. cena. Méně důležitou roli všeobecně hraje složení výrobku, značka, vzhled obalu, popř. velikost balení.
Vzhled pečiva a cenu rozdílně posuzují lidé s různým sociálně – ekonomickým postavením. Čím vyšší postavení, tím důležitější je vzhled pečiva a méně důležitá cena. Naopak, čím nižší má kupující osoba sociálně ekonomické postavení, tím důležitější je pro ni cena a méně důležitý vzhled pečiva.
Grafy:
Nákup baleného pečiva 2001/2002
Okolnosti ovlivňující nákup baleného pečiva 2001/2002
Důležitost okolností ovlivňujících nákup baleného pečiva 2001/2002