Dne 7.6.2006 proběhla první výměna loga. Stalo se tak v pražské prodejně v Edenu. Ostatní loga budou vyměněna v následujících 7 týdnech.
„Ke změnám souvisejícím s převzetím obchodů Carrefour dochází velmi postupně,“ uvádí Jan Štěpánek, projektový manažer integračního týmu.
Zatím první novinkou, která byla v souvislosti s převzetím obchodů zákazníkům představena, je kampaň s názvem „Zajímá nás, co si myslíte“. Kampaň probíhá prostřednictvím informačních tabulí umístěných ve všech bývalých prodejnách Carrefour v České republice. U každé tabule jsou k dispozici anketní lístky, na které mohou zákazníci i zaměstnanci zaznamenat všechny své dotazy a připomínky týkající se integrace obchodů do sítě Tesco. „Podněty, které dostáváme, pro nás znamenají cennou zpětnou vazbu, která nám pomůže přizpůsobit proces převzetí obchodů přáním a požadavkům zákazníků a zaměstnanců,“ říká Jan Štěpánek.
Kampaň probíhá jak v obchodech, tak na internetu. Elektronické formuláře jsou přístupné z internetových stránek Carrefour i Tesco. „Od spuštění kampaně 1. června 2006 jsme obdrželi několik stovek připomínek. Ty v současné době analyzujeme, abychom jim mohli přizpůsobit proces převodu obchodů Carrefour na Tesco,“ informuje Jan Štěpánek a dodává: „Pokud budou mít zákazníci přání týkající se otevírací doby nebo sortimentu, budeme se snažit jim vyjít maximálně vstříc.“
Další z novinek, která bude v bývalých prodejnách Carrefour představena již za dva týdny, jsou cenové programy Tesco. Během čtrnácti dnů bude zákazníkům představen cenový program „Nejnižší ceny ve městě“, který zajišťuje nejnižší ceny u 60 nejprodávanějších výrobků každodenní spotřeby. Ceny těchto výrobků jsou každý den kontrolovány a upravovány tak, aby byly nejnižší v okruhu 10 kilometrů od dané prodejny. V návaznosti na tento program budou posléze představeny trvale nízké ceny i u ostatního sortimentu. Tesco zajišťující nízké ceny u 10 000 druhů výrobků, jejichž ceny jsou kontrolovány a upravovány jednou týdně.
„Integrační proces bude probíhat během následujících několika měsíců Ukončen by potom měl být v listopadu. Všechny změny, které s převodem obchodů souvisejí, budou představovány postupně a takovým způsobem, aby korespondovaly s přáními našich zákazníků,“ uvádí Jan Štěpánek. V nejbližší době se zákazníci setkají s výrobky značky Tesco, které nahradí výrobky prodávané pod značkou Carrefour. „Zaměříme se rovněž na průchodnost nákupních uliček a na čistotu obchodů,“ dodává Jan Štěpánek.
Všichni stávající zaměstnanci obchodů Carrefour se stali od 1. června 2006 zaměstnanci společnosti Tesco. „Sloučení obchodů je pro zaměstnance skvělou zprávou, která znamená větší příležitosti a nové možnosti rozvoje,“ uvádí Jan Štěpánek. Zaměstnanci bývalých prodejen Carrefour mohou od nynějška využívat výhod, které Tesco nabízí – jedná se například o programy kariérního rozvoje, za které Tesco v minulém roce získalo ocenění Personální projekt roku 2006.
I zaměstnanci se mohou vyjádřit k procesu integrace. Své dotazy mohou pokládat na zaměstnaneckých fórech, prostřednictvím anketních lístků v rámci kampaně „Zajímá nás, co si myslíte“ nebo na pravidelných schůzkách se zástupci integračního týmu. „Na dotazy, které dostáváme, budeme průběžně odpovídat osobně nebo prostřednictvím informačních nástěnek,“ informuje Jan Štěpánek. A co čeká zaměstnance v nejbližších dnech? „Čeká je série školení, která má za cíl představit Tesco, naší filosofii a způsob práce,“ dodává Jan Štěpánek.
– red –